Reklama

PKO Bank Polski wygrał przetarg na obsługę budżetu miasta Rzeszowa i jego 119 jednostek organizacyjnych. Mieszkańcy łatwiej będą mogli płacić m.in. za wydanie prawa jazdy.

Rzeszów to kolejne – obok Wrocławia, Szczecina i Poznania – miasto wojewódzkie obsługiwane przez PKO BP. Umowę zawarto na 5 lat. Bank rozpocznie obsługę budżetu miasta od 1 stycznia 2015 roku.

Poza prowadzeniem rachunków oraz realizacją operacji bankowych we wszystkich systemach i trybach, usługi będą obejmowały m.in. kompleksową obsługę kart płatniczych, w tym kart przedpłaconych, realizację transakcji czekowych i walutowych, prowadzenie rachunku skonsolidowanego, obsługę płatności masowych oraz udostępnienie terminali kart płatniczych.

Dodatkowo PKO BP udzielił miastu kredytu w rachunku bieżącym do kwoty 40 mln zł, który będzie przeznaczony na finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kolejnych latach.

– Stolica Podkarpacia może liczyć na szeroki wachlarz usług, zarówno w zakresie oferty depozytowo-transakcyjnej, jak i kredytowej oraz profesjonalną obsługę. Współpraca z samorządami dotyczy jednak nie tylko kwestii czysto finansowych i oferowania produktów bankowych. Opiera się również na doradztwie w zakresie struktury finansowania czy modelu realizacji inwestycji – podkreśla Jakub Papierski, wiceprezes PKO BP.

Obsługa mieszkańców będzie prowadzona w 10 placówkach Banku, w tym czterech w budynkach Urzędu Miasta (ul. Okrzei 1, Plac Ofiar Getta 7, ul. Kopernika 15 oraz ul. Hanasiewicza 10).

Opłaty będzie można także realizować za pośrednictwem nowoczesnej alternatywy dla okienka kasowego czyli opłatomatu. Są to samoobsługowe urządzenia z ekranem dotykowym, umożliwiające dokonywanie płatności kartą, gotówką lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej IKO.

Dzięki możliwości zeskanowania faktury lub decyzji podatkowej zawierającej kod dwuwymiarowy QR, łatwiej i szybciej można zapłacić podatek lub wnieść opłatę za wydanie prawa jazdy lub dowodu osobistego.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: