Reklama

– Zostawcie komputery, telefony, wyjdźcie z domu, spotykajcie się, bawcie się i miło spędzajcie czas – zachęcają rzeszowscy twórcy aplikacji SWIPER. Ma ona działać na podobnych zasadach jak Facebook.

– Pomysłu jesteśmy pewni. Widać to po liczbie podobnych aplikacji powstających na całym świecie, teraz wszystko zależy od modelu i wejścia na rynek, a po drugie – dobry zespół to dobry startup – uważa Dariusz Kopyto, pomysłodawca programu na smartfony SWIPER.

SWIPER to część większego projektu o nazwie FUSION APP. Obecna aplikacja “odpowiada tylko za social i fun”. Szczegółów na temat F-APP Dariusz Kopyto jednak nie zdradza, ale zapewnia, że ma przemyślaną i dobrze zaplanowaną strategię, która zapewni sukces, co takiego proste nie jest.

Jedna z wielu, a jednak inna

Nad aplikacją SWIPER, służącą do umawiania się, pracowały wcześniej dwa inne zespoły. Pomysł na program zrodził się w styczniu 2015 r. podczas firmowej imprezy integracyjnej.

– Pierwszy zespół, który pracował nad aplikacją rozleciał się po czterech miesiącach. Drugi też nie przetrwał – opowiada pomysłodawca. Wraz z obecnym zespołem (Marcin Urban, Ivan Kopytko, Taras Morskyi, Bohdan Marchuk i Taras Andrukhiv) zrealizował projekt od pomysłu i opublikował aplikację w sklepie Google Play. SWIPER ma żyć w telefonach tak jak Facebook.

– SWIPER rozwiązuje dwa problemy: użytkowników, którzy mają ochotę spędzić miło czas i firm, które chcą trafić z ofertą do grupy docelowej. Stworzyliśmy nowy model biznesowy i nowy sposób działania – nazwaliśmy go Push&Play – mówi Dariusz Kopyto.

Projekt FUSION APP już został wyceniony na 11 mln euro.  Pomysłodawcy aplikacji przewidują, że w ciągu roku tylko w Polsce osiągną prawie 1,5 mln euro.

Aplikacja SWIPER jest pierwszym elementem układanki i ma służyć użytkownikom do znajdowania towarzystwa i pomysłu na spędzenie czasu oraz firmom, które pasują przynajmniej do jednej z pięciu branż: gastronomia, rozrywka, kultura, zakupy czy sport.

Jak działa SWIPER?

Użytkownik aplikacji tagując się swoją zachcianką informuje znajdujących się w jego zasięgu znajomych jak i inne osoby (o ile wyrazi taką chęć) jak chce spędzić czas. Użytkownicy, którzy mają taką samą lub podobną zachciankę nawiązują ze sobą relacje w celu ustalenia szczegółów i realizacji planu. Pozostałe zakładki jak obiekty, kupony i wydarzenia mają podpowiadać użytkownikom jak mogą spędzić czas.

Choć takich aplikacji na rynku jest dużo, zespół startupowców z Rzeszowa ma nadzieję, że opracowany przez nich projekt zdobędzie zaufanie użytkowników. Pomogą zapewne studenci trzech rzeszowskich uczelni, z którymi SWIPER współpracuje i to na nich zespół chce się skupić i na początku poświęcić najwięcej czasu na promocję.

Aplikacja dla użytkowników jest darmowa i będą mogli korzystać z jej funkcji bezpłatnie. Pieniądze na dalszy rozwój platformy mają przynieść firmy, które będą chciały dotrzeć do grupy docelowej oferując swoje produkty i usługi.

Przejąć pałeczkę

– Cały czas obserwujemy, co dzieje się na rynku, w którą stronę idą inne aplikacje i modelujemy nasz biznes plan. Nasi „szperacze” czuwają i jak na razie śpimy spokojnie, ale mamy świadomość, że pałeczkę w każdej chwili może przejąć ktoś inny – mówi założyciel SWIPER’a.

W aplikację uwierzyła rzeszowska spółka PrimeBitStudio – która zainwestowała 100 tys. zł na etapie pomysłu. Projekt wszedł w Platformy Startowe i będzie starał się o 650 tys. zł bezzwrotnej dotacji. Kolejne 500 tys. zł w projekt zainwestował prywatny inwestor.

Pieniądze zostaną przeznaczone na marketing i stworzenie oficjalnej wersji produktu. Samym pomysłem na aplikację zainteresowali się też pierwsi partnerzy jak New Balance, McDonald’s, Helios Polska czy Stary Browar Rzeszowski.

Zespół właśnie zakończył alfa testy i udostępnił aplikację w wersji mvp dla wszystkich użytkowników Androida. Dla posiadaczy urządzeń z iOS aplikacja będzie dostępna początkiem maja.

(ak)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

2 KOMENTARZE

Comments are closed.