Jak planować, tworzyć harmonogramy oraz zarządzać czasem tak, aby być bardziej zorganizowanym – tego nauczą dzieci w wieku wczesnoszkolnym z Podkarpacia trzy studentki rzeszowskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania.
Agnieszka Brągiel, Wiktoria Doroba i Izabella Dłużeń realizują społeczną inicjatywę „Akademię Mini Projektów”. Projekt realizowany jest w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.
– To akcja, mająca na celu nauczyć dzieci w wieku wczesnoszkolnym zarządzać prostymi, mini projektami. Uczymy dzieci nowych nawyków takich jak: planowanie, tworzenie harmonogramów, praca w grupie, realizacja swoich pomysłów i ostateczne ich wdrażanie – wyjaśnia Agnieszka Brągiel.
– Naszym projektem obejmujemy jedną z najmłodszych grup społecznych, czyli dzieci w wieku wczesnoszkolnym – dodaje Izabella Dłużeń.
Zajęcia mają charakter warsztatowo-zabawowy, na których dzieci uczą się, jak planować, tworzyć harmonogramy oraz zarządzać czasem tak, aby być bardziej zorganizowanym. Takie umiejętności są szczególnie ważne w dzisiejszym świecie, gdzie dzieci odkładają wszystko na ostatnią chwilę, a zaplanowanie najprostszych czynności stanowi dla nich wielki problem.
– Tak naprawdę wystarczy tylko odpowiednie zaplanowanie swoich działań i wszystko staje się znacznie prostsze – uważa Wiktoria Doroba.
Poprzez naukę budowania i tworzenia mini projektów rzeszowskie studentki przygotowują dzieci do samodzielnej ich realizacji w przyszłości. Stopień trudności jest adekwatny do wieku dzieci.
– Im wcześniej nauczymy dzieci takich umiejętności, tym łatwiej im będzie później funkcjonować w środowisku szkolnym. Wszystkie wypracowane umiejętności znajdą swoje zastosowanie w przyszłym rozwoju każdego dziecka – przekonuje Wiktoria.
Studentki pierwsze warsztaty przeprowadziły już w Szkole Podstawowej w Mrowli oraz w SP w Sędziszowie Małopolskim.
(ak)
redakcja@rzeszow-news.pl