Zdjęcie: Pixabay

Nowe kategorie dla twórców i internetowe głosowanie na Nagrodę Publiczności – to tylko niektóre nowości drugiej edycji Podcast Roku 2022 – konkursu imienia redaktora Janusza Majki. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 sierpnia.

Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski konkurs, która ma promować jakość, oryginalność i kulturę przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę, związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie – zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.

W ubiegłym roku do konkursu zgłoszono 280 podcastów, a 14-osobowe jury przyznało 11 nagród i wyróżnień o wartości 85 tys. zł. Organizatorzy wsłuchali się w głosy podcasterów, laureatów pierwszej edycji i doświadczenia jury, dlatego zdecydowali, że twórcy będą mogli zgłaszać podcasty w sześciu nowych, bardziej pojemnych kategoriach.

– Dodatkowo po raz pierwszy damy możliwość wyboru ulubionego twórcy w postaci Nagrody Publiczności – zapowiada Tomasz Majka, jeden z inicjatorów oraz syn patrona konkursu.

Zgłoszenia do Podcastu Roku 2022 przyjmowane są w kategoriach: Polityka, społeczeństwo, gospodarka; Lifestyle, kultura, hobby; Nauka, edukacja, technologie, Kryminał; Podcast za paywallem; Marka zlecająca bądź sponsorująca podcast.

Jury przyzna wyróżnienia w kategorii „Człowiek w świecie nowych technologii” i doceni podcasterów, którzy podejmują tematykę wschodnią. 

Jury rozszerzone o laureatów pierwszej edycji konkursu przesłucha zgłoszenia w sierpniu, wrześniu i na początku października. 20 października ogłosi po trzy nominacje w każdej kategorii. Tego dnia rozpocznie się również 4-tygodniowe głosowanie internautów na ulubiony podcast ze wszystkich nominowanych przez jury na stronie www.podcastroku.pl.

Rozstrzygnięcie drugiej edycji Podcast Roku zaplanowano na 20 listopada, w czasie Gali Finałowej w hotelu Hilton Garden Inn Rzeszów. Wydarzenie będzie transmitowane w internecie. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są za pośrednictwem strony www.podcastroku.pl.

oprac. (ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama