Zdjęcie: Materiały ZUS
Reklama

Od 5 lipca w każdy poniedziałek sale obsługi klientów będą ponownie otwarte do godz. 18:00. – Sytuacja epidemiologiczna w kraju jest coraz lepsza – twierdzi ZUS.

– Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw u nas dla tych osób, które są aktywne zawodowo i nie mogą do nas wcześniej przyjść – mówi Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik ZUS na Podkarpaciu.

ZUS przypomina o zdalnych formach kontaktu z Zakładem poprzez e-wizytę lub indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS. – Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w Zakładzie. Większość z nich można załatwić z ekspertem ZUS podczas wideo-wizyty lub za pośrednictwem PUE ZUS – twierdzi Dyląg. 

Przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS) można m.in. złożyć wniosek o świadczenie dobry start (tzw. 300+) czy aktywować bon turystyczny. E-wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość.

Tę formę wizyty ZUS wprowadził w październiku 2020 roku i codziennie wybiera ją kilkaset osób. – Klienci mogą załatwić większość spraw dotyczących emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE – zachęca rzecznik.

Osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na rozmowę wideo przez internet w języku migowym PJM. Aby zarezerwować e-wizytę, należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”.

W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

Ważne!

Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji.

– Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby – informuje Wojciech Dyląg. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: