Zdjęcie: Sebastian Fiedorek / Rzeszów News
Reklama

W Rzeszowie będą przebudowane cztery skrzyżowania. Powstaną dodatkowe prawoskrętny, ścieżki rowerowe, sygnalizacje świetlne.

Miasto szykuje się do potężnej inwestycji drogowej, która zakłada przebudowę czterech ważnych skrzyżowań w Rzeszowie. Chodzi o miejsca, gdzie krzyżują się aleje Powstańców Warszawy i Sikorskiego, Wyzwolenia i Okulickiego, Piłsudskiego i Cieplińskiego oraz Niepodległości i Armii Krajowej.

Na pierwszym skrzyżowaniu powstanie dodatkowy pas ruchu – prawoskręt z al. Powstańców Warszawy – w miejscu istniejącego obecnie pasa zieleni – w kierunku al. Sikorskiego. Zostanie także wymieniona nawierzchnia chodnika oraz powstaną ścieżki rowerowe. Na tę część prac ratusz chce przeznaczyć ponad 665 tys. zł.

Jeśli chodzi o przebudowę skrzyżowania alei Wyzwolenia z ul. Okulickiego, to tu planowana jest przebudowa czterech wlotów: południowy (al. Okulickiego), wschodni, północny i zachodni (al. Wyzwolenia), gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętu z al. Wyzwolenia w ul. Okulickiego i z  ul. Okulickiego w al. Wyzwolenia. W planach jest także stworzenie prawoskretu z ul. Osmeckiego w al. Wyzwolenia.

Ponadto, zostaną przebudowane ścieżki rowerowe, chodnik, zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna. Tę część prac oszacowano na 7,6 mln zł.

Z kolei przebudowa skrzyżowania al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego (rondo Dmowskiego) obejmować będzie budowę dodatkowego prawoskrętu na wschodnim i zachodnim wlocie al. Piłsudskiego (obok Urzędu Marszałkowskiego i Centrum Handlowego „Ameryka”), przebudowę chodników i ścieżek rowerowych oraz istniejącej sygnalizacji świetlnej. Prace te oszacowano na ponad 1,4 mln zł.

Przebudowa ostatniego skrzyżowania będzie obejmować budowę prawoskrętu na zachodnim wlocie al. Niepodległości. Przy okazji zostanie wymieniony chodnik i powstaną ścieżki rowerowe. Zostanie też przebudowana sygnalizacja świetlna. Szacunkowy koszt tej budowy to 646 tys. zł.

– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to prace rozpoczną się w drugiej połowie września br. Jeszcze nie wiadomo, od którego skrzyżowania zaczniemy. Nie ma jeszcze ustalonego harmonogramu prac – tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. 

Roboty mają się zakończyć najpóźniej w 2020 r. Przebudowa skrzyżowań będzie realizowana w ramach projektu „Rozwój systemu transportu publicznego w Rzeszowie”, który w 85 procentach finansowany jest z funduszy unijnych. Łączna wartość projektu  przekracza 208 mln zł.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

21 KOMENTARZE

  1. Akurat z obwodnicy została tylko nazwa – pojedź na A-4 – jak chcesz ominąć Rzeszów – a likwidacja pasa zieleni to chyba najmniej kosztowna inwestycja- tylko szkoda tych kilku drzew – ale tam by się dodatkowy pas dla autobusów przydał

  2. Co artykuł banda idiotów siedzi i narzeka, jak to źle i niedobrze…. Rusz d** jeden z drugim i zrób coś dla miasta, a nie wylewaj swoje gorzkie żale w wirtualnej rzeczywistości. Niebawem wybory – macie szanse pokazać swoje, jedynie słuszne pomysły społeczeństwu….Sprawdźcie sami, czy zyskacie aprobatę.
    Bosz…..

  3. Wszystko to “przebudowa” najtańszym kosztem…A korki jak są, tak będą i będą jeszcze większe bo aut przybywa a w tym mieście nie myśli się przyszłościowo…dobudowane zostaną ścieżki rowerowe? SUPER! Tylko jeszcze prosiłbym o patrole policji bo jakoś rowerzyści nie chcą zbytnio z nich korzystać i jeżdżą dalej po ulicach mimo że przepisy tego ZAKAZUJĄ!!!!

  4. Z takimi bałwanami jak ty. Odpowiedziałeś sam po co dodatkowy pas na wprost, ale jak widać nie kumasz. Skrzyżowanie nie jest własnością galerii, a nieprzejezdne jest właśnie z jej powodu. Rozumu w galerii nie kupisz, a chamstwa nie musisz.

  5. To jest część obwodnicy a tam bus-pasów się nie buduje. Jakby zajęto 1 pas pod bus-pas to dopiero byłyby tam korki. A zabieranie pasa zieleni pod bus-pas nie ma sensu bo byłoby za kosztowne.

  6. No akurat prawoskret z Powstańców w Sikorskiego to tam potrzebny jak świni siodło. Kilka aut skręca, i tyle. Już lepiej by się za rondo na Pobitnie wzięli, bo tam dantejskie sceny się dzieją, jak z czterech stron wszystko stoi:/

  7. Jest koniec sierpnia. Tytuł artykułu głosi , że “miasto szuka wykonawców” A rzecznik Chłodniki mówi że prace ruszą w drugiej połowie września ! Szukanie wykonawców to zamówienie publiczne. W miesiąc to miasto marchewki nie kupi zgodnie z PZP. Typowa kiełbasa wyborcza.

  8. Lewy pas jest do skrętu, środkowy do jazdy w lewo i na wprost, a prawy wyłącznie na wprost. Więc w czym człowieku masz problem?
    Zresztą wszyscy skręcający w Krakowską przyjeżdżają ze wsi i kierują się do galerii? Trochę pokory nadęty bałwanie.

  9. Nie wspominając o skandalicznym pozwoleniu na wybudowanie galerii bez możliwości bezpiecznego rozładunku tirów z towarem i notorycznym zastawianiu ulicy Czarnieckiego przez ciągniki siodłowe.

  10. A może tak pas do jazdy na wprost z Cieplińskiego na most tarnobrzeski? Czy galerianie są ważniejsi i muszą mieć dwa pasy do skrętu w lewo?
    Gość ponad prawem i nawet dwa pasy sobie załatwił?

  11. Mnie najbardziej śmieszą Ci co sami jezdzą autem, innym zabraniają i piszą o korkach po portalach.

    Moja rada:
    – pochyl głowę,
    – rozpędż się,
    – walnij w mur to może zmądrzejesz?

  12. A co ze skrzyżowaniem Obr. POczty Gdańskiej, Wyzwolenia i Ofiar Katynia ? – miało też być przebudowane. I przydałby się buspas w ul.Powst. W-wy na odcinku Dąbrowskiego – Hetmańska. Tam w korku w autobusie spędzam około 15 minut w szczycie popołudniowym

  13. Kto zezwolił na budowę CH City Center (Galeria Rzeszów) blisko skrzyżowania i teraz jest problem z rozbudową.Mało tego do dziś władze miasta mimo podpisanie umowy pisemnej nie zobligował inwestora nie tylko do współfinansowanie tzw ,,zawrotek,, i wjazdów do inwestycji komercyjnej ale i finansowania i wykazanej w umowie przebudowie przejazdu przez tory.Kto pokrywał koszty remont głównego zniszczonego wiaduktu ,,Ślaskiego,,przy budowie galerii.Kiedy radni miejscy i podatnicy zapoznają się z warunkami pisemnej umowy offsetowej.

  14. No, to szykujcie się na jeszcze większe korki w centrum miasta, dzięki bezmyślności “ynnowacyjnego prezydęta” i jego pożal się Boże pomysłom.

  15. Kiedyś była droga z ronda Dmowskiego na ulicę Jabłońskiego, zlikwidowali ją jak budowali ten bank, zrobić jeszcze z tych pieniędzy jednokierunkową z dojazdem do Jabłońskiego, kto wtedy pozwolił na likwidację tej drogi, bank taki ważny?

  16. “Ponadto, zostaną przebudowane ścieżki rowerowe, chodnik” czyli kolejne imitacje dróg dla rowerów powstaną kosztem chodników.

Comments are closed.