Zdjęcie: Pixabay

Jacek Świder został Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów Rzeszowie. Stanowisko utworzono przy Starostwie Powiatowym. 

Zanim Jacek Świder został rzecznikiem, mieszkańcy powiatu rzeszowskiego pomocy konsumenckiej mogli szukać w Federacji Konsumentów w Rzeszowie, z którą rzeszowskie starostwo miało podpisaną umowę o współpracy. Stanowisko rzecznika praw konsumentów od wielu lat z powodzeniem działa w strukturach Urzędu Miasta w Rzeszowie. Teraz podobny krok wykonały władze powiatu rzeszowskiego. 

W założeniu ma być tak, że Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Rzeszowie będzie szybciej i łatwiej udzielał pomocy mieszkańcom. Jacek Świder przyjmuje zgłoszenia mieszkańców we wtorki, w środy i czwartki od godz. 9:00 do 15:00 pod numerem telefonu: 17 867 14 73. Pod tym numerem umówicie się też na osobiste spotkanie z rzecznikiem: we wtorki od 9:00 do 12:00, w środy od 9:00 do 13:00, w czwartki od 9:00 do 12:00.   

Do rzecznika może się zgłaszać każdy, kto ma uzasadnione zastrzeżenia do jakości produktów lub usług, za które zapłaciliście. Rzecznik pomoże też rozwiązać problem, gdy sprzedawca nie chce uwzględnić prawidłowo złożonej przez was reklamacji. Będzie również interweniował, gdy zajdzie podejrzenie stosowania przez sprzedawców zmowy cenowej, albo wtedy, gdy klienci są celowo wprowadzani w błąd. 

Lista zagadnień, którymi zajmuje się rzecznik, jest bardzo szeroka – od usług bankowych, telekomunikacyjnych i medycznych po wątpliwości dotyczące kupna np. samochodu, kosmetyków, czy butów. – Korzystajmy ze swoich praw – zachęca Jacek Świder. 

Przy okazji przypomina ważną rzecz, o której często zapominamy. W ciągu 14 dni mamy prawo zwrócić jakiś towar lub usługę, jeśli transakcja odbyła się poza siedzibą firmy, np. gdy coś kupiliśmy przez internet lub podczas jakichś pokazów.

Rzecznik praw konsumentów ma uprawnienia do kierowania spraw do polubownego sądu konsumenckiego, a gdy sprzedawca nie chce się porozumieć, to swoich praw możecie się domagać w sądzie powszechnym. Warto też pamiętać, że rzecznik stara się znaleźć rozwiązanie, które będzie satysfakcjonowało zarówno konsumenta, jak i sprzedawcę. 

– Rzecznik nie jest sędzią, nie jest wrogiem sprzedawcy i producenta, nie opowiada się po którejś ze stron. Moim zadaniem jest doprowadzić do rozstrzygnięcia sporu z korzyścią dla obu stron – podkreśla Jacek Świder.

Fot. Starostwo Powiatowe w Rzeszowie. Na zdjęciu Jacek Świder

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama