Dobiegają końca prace na linii kolejowej nr 106 między Boguchwałą a Czudcem. Pociągi będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h.
Jak przypomina Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, od 22 czerwca pasażerowie mogą już bez przesiadek podróżować z Rzeszowa do Jasła i dalej w Bieszczady.
PLK kończą rewitalizację linii nr 106 Rzeszów – Jasło na odcinku Boguchwała – Czudec. Roboty obejmują modernizację torów, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych.
Dotychczas wykonane prace ułatwiły pasażerom letnie wyjazdy m.in. w Bieszczady. Mogą oni już korzystać z dodatkowego przystanku Zaborów Błonia, a także z przebudowywanych peronów w Wisłoczance, Babicy, Babicy Kolonia.
– Prace wykończeniowe na przystankach potrwają do końca lipca br. Dodatkowo trwają roboty na nowych przystankach osobowych w Markuszowej oraz w Jaśle Fabrycznym, z których podróżni będą mogli korzystać jeszcze w okresie wakacyjnym – twierdzi Dorota Szalacha.
Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Wsiadanie do pociągów ułatwią specjalne pochylnie. PLK obiecują, że z wszystkich modernizowanych i dodatkowych przystanków podróżni będą mogli w pełni korzystać jeszcze przed końcem wakacji.
Rewitalizacja linii nr 106 Rzeszów – Jasło na odcinku Boguchwała – Czudec skróci podróż o kilka minut a pociągi zwiększą prędkość z 60 do 100 km/h. Wymianie poddanych zostanie 12 km toru oraz remont lub przebudowa 29 obiektów inżynieryjnych, w tym trzech mostów i trzech wiaduktów w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów.
Przedstawiciele PKP PLK twierdzą, że zwiększy się również poziom bezpieczeństwa na 23 przejazdach kolejowo-drogowych. Na 12 spośród nich montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji m.in. na drogach powiatowych w gminach: Boguchwała, Czudec, Wiśniowa, Frysztak i Jasło.
– Wymieniona nawierzchnia dróg ułatwi kierowcom przekraczanie torów. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zwiększą też nowe urządzenia sterowania. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest do końca wakacji – dodaje Dorota Szalacha.
Rewitalizacja odcinka Boguchwała – Czudec finansowana jest z podkarpackiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Inwestycja kosztuje ponad 42 mln zł.
Jeszcze tylko w Rzeszowie na peronach ciągle lata siedemdziesiąte ubiegłego wieku, niezła podróż w czasie jak ktoś z Krakowa czy Koziej Wólki wysiądzie z pociągu w Rzeszowie, saturatora tylko brakuje przy wyjściu, choć kto wie, może teraz w lecie postawili.
Rewitalizacja linii nr 106 Rzeszów – Jasło na odcinku Boguchwała – Czudec skróci podróż o kilka minut a pociągi zwiększą prędkość z 60 do 100 km/h
Szkoda tylko, że tych pociągów jeździ max 4 na dobę, zapatrując się, że połowa trasy Jasło – Rzeszów jest rozkopana..
Generalnie im dalej na północ Polski, tym wcześniej się te Bieszczady zaczynają:)
Generalnie im dalej na północ Polski, tym wcześniej się te Bieszczady zaczynają:)
Dla warszawiaków Rzeszów leży już w Bieszczadach.
No swietnie, pociag to najlepszy srodek transportu dla dzieciakow, juz w nastepny weekend bede korzystal z twgo transportu ze swoimi pociechami. Ogladanie czesci wyprawy przez okno pociagu to super zajecie.
Na przeszkodzie stoi geometria linii…
Co stoi na przeszkodzie zeby jechały np.160 jak na Kraków jak robić remont to może od razu porządnie a tak to za parę lat bedą znowu rozgrzebywać?
Nie wiedziałem że Jasło i Frysztak to Bieszczady kto pisał ten artykuł porażka
Korzystamy z plików tekstowych określanych potocznie jako cookies (tzw. ciasteczka) do technicznej obsługi strony rzeszow-news.pl. W publikowanych przez nas materiałach mogą znajdować się treści pochodzące z innych serwisów, które we własnym imieniu używają cookies, np. Twitter, Facebook, Youtube i Instagram. Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie cookies przez nas oraz te serwisy, wyłącz opcję cookies w przeglądarce lub urządzeniu, z którego korzystasz. Gdy skorzystasz z opcji opt-out, nie będziesz mieć dostępu do osadzonych treści. Więcej informacji „Polityka prywatności".
ZgodaDowiedz się więcej
Podobno jest w okolicach 3 Maja / Kasztanów 😉
Jeszcze tylko w Rzeszowie na peronach ciągle lata siedemdziesiąte ubiegłego wieku, niezła podróż w czasie jak ktoś z Krakowa czy Koziej Wólki wysiądzie z pociągu w Rzeszowie, saturatora tylko brakuje przy wyjściu, choć kto wie, może teraz w lecie postawili.
Rewitalizacja linii nr 106 Rzeszów – Jasło na odcinku Boguchwała – Czudec skróci podróż o kilka minut a pociągi zwiększą prędkość z 60 do 100 km/h
Szkoda tylko, że tych pociągów jeździ max 4 na dobę, zapatrując się, że połowa trasy Jasło – Rzeszów jest rozkopana..
Generalnie im dalej na północ Polski, tym wcześniej się te Bieszczady zaczynają:)
Generalnie im dalej na północ Polski, tym wcześniej się te Bieszczady zaczynają:)
Dla warszawiaków Rzeszów leży już w Bieszczadach.
No swietnie, pociag to najlepszy srodek transportu dla dzieciakow, juz w nastepny weekend bede korzystal z twgo transportu ze swoimi pociechami. Ogladanie czesci wyprawy przez okno pociagu to super zajecie.
Na przeszkodzie stoi geometria linii…
Co stoi na przeszkodzie zeby jechały np.160 jak na Kraków jak robić remont to może od razu porządnie a tak to za parę lat bedą znowu rozgrzebywać?
Nie wiedziałem że Jasło i Frysztak to Bieszczady kto pisał ten artykuł porażka
Comments are closed.