Konkurencji nie było. Tylko jedna firma zgłosiła się do przetargu na opracowanie koncepcji, która rozstrzygnie czy lepiej wybudować wiadukt, czy może tunel pod torowiskiem na ul. Langiewicza. Miasto zwiększyło też budżet na przygotowanie dokumentów.
Do przetargu zgłosiła się tylko firma Sweco Polska z Poznania. Zaproponowała, że przygotuje koncepcję za prawie 860 tys. zł. To o blisko 260 tys. zł więcej niż miasto planowało wydać. W ratuszu zapadła decyzja, że znajdą się dodatkowe pieniądze.
– Zależy nam, żeby koncepcja powstała jak najszybciej – mówi Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa. – Chcemy być jak najlepiej przygotowani do rozpoczęcia budowy przeprawy omijającej torowisko.
Urzędnicy przygotowują już umowę do podpisu. Zwycięzca przetargu będzie miał sześć miesięcy na opracowanie koncepcji.
To będą pierwsze konkrety w sprawie budowy wiaduktu lub tunelu pod torowiskiem. Na razie przejazd kolejowy przecinający ul. Langiewicza jest sporym utrudnieniem dla kierowców. W ciągu dnia szlaban zamyka się kilkadziesiąt razy.
Ulicę Langiewicza przecina linia kolejowa 106. – W rozkładzie jazdy, obowiązującym do 5 listopada br., przewidziano średnio 42 pociągi aglomeracyjne na dobę, na trasie Rzeszów – Strzyżów. Podobna liczba pociągów planowana jest w rozkładzie jazdy na kolejny rok – informuje Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Tymczasem architekci już projektują wiadukt, który połączy ul. Hoffmanowej z Wyspiańskiego. Gdy zostanie wybudowany, kierowcy nie będą musieli przebijać się przez przejazd kolejowy przy ul. Jałowego.
(la)
redakcja@rzeszow-news.pl