Zdjęcie: Patryk Ogorzałek / Rzeszów News

W październiku br. zakończy się projektowanie drogi łączącej al. Rejtana z ul. Lubelską w Rzeszowie. W planach jest przebudowa ul. gen. Maczka oraz rozbudowa mostu Załęskiego.

Firma Mosty Katowice, która wygrała przetarg na zaprojektowanie dokumentacji połączenia al. Rejtana z ul. Lubelską, otrzyma za to ponad 1,6 mln zł.

– Projekt będzie zakładał budowę drugiej nitki od al. Rejtana w kierunku ul. Ciepłowniczej. W tym ciągu powstanie również nad torami wiadukt. W miejscu, gdzie łączą się obie ulice będzie rondo. Ul. Ciepłownicza zostanie rozbudowana wraz z mostem Załęskim  – tłumaczy Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

– Następnie zostanie poszerzona al. gen. Maczka do ul. Lubelskiej – dodaje.

Ratusz chce przedłużyć al. Rejtana w kierunku ul. Ciepłowniczej. W 2015 r. miasto wybudowało 700-metrowy odcinek drogi, ale kierowcy na razie nie mogą z niej korzystać, bo w pewnym momencie droga się urywa.

Teraz miasto chce rozbudować drogę – do ulicy Gen. Maczka, która docelowo tworzyć będzie tzw. „Wisłokostradę”. Dzięki niej kierowcy, którzy będą chcieli z Nowego Miasta dojechać na Baranówkę, Miłocin i Staromieście oraz dalej w kierunku Warszawy i Lublina, nie będą musieli się przedzierać przez al. Piłsudskiego.

Powstanie „Wisłokostrady” podzielono na trzy etapy. Pierwszy to dobudowa drugiej jezdni drogi do powstającego targowiska przy ul. Lwowskiej oraz dwujezdniowe połączenie do ul. Ciepłowniczej. Nad linią kolejową Kraków – Medyka i mostem na rzece Młynówka wybudowana zostanie estakada.

Drugi etap przewiduje rozbudowę do dwóch jezdni (cztery pasy ruchu) ul. Ciepłowniczej z mostem Załęskim do skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka. Przebudowany zostanie także most na rzece Wisłok. W trzecim etapie do dwóch jezdni będzie rozbudowana ul. Gen. Maczka.

Nowa droga ma mieć ok. 2 km. „Wisłokostrada” połączy os. Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa wzdłuż Wisłoka.

Inwestycja szacowana jest na ok. 140 mln zł. „Wisłokostrada” ma być zrealizowana w latach 2018-2019. Ostatni etap inwestycji ma być współfinansowany z pieniędzy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

(jg, ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama