Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News

Konsorcjum firm Antex II i Wysowa Mosty wybuduje Wisłokostradę, łączącą osiedle Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa – zdecydowało miasto.

Po ponad dwóch miesiącach od otwarcia ofert (było ich 13) w przetargu na Wisłokostradę, miasto zdecydowało, że ponad 2-kilometrową drogę ma wybudować konsorcjum firm Antex II z Lubyczy Królewskiej i Wysowa Mosty ze Stanisławowa Pierwszego. 

Obie złożyły najniższą ofertę – na 169 mln zł. Miasto na budowę Wisłokostrady zapisało 180 mln zł. W tej kwocie mieściło się 10 z 13 ofert. Najwyższa wynosiła 231 mln zł. Miejscy urzędnicy twierdzą, że wszystkie oferty wnikliwie przeanalizowano. 

W poniedziałek (24 lipca) przetarg rozstrzygnięto. – Podpisanie umowy jest planowane na sierpień – poinformował Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa. 

Wisłokostrada ma powstać w ciągu 32 miesięcy od parafowania dokumentu, co oznacza, że pierwsi kierowcy powinni skorzystać z niej w 2026 roku. – Trasa zostanie objęta 7-letnią gwarancją – informują miejskie służby.

Wisłokostrada ulży kierowcom

Zdjęcie: Mosty Katowice

Dwupasmowa trasa połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą, a stąd doprowadzi przez ul. gen. Maczka do skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia. Na razie gotowy jest około 500-metrowy fragment, łączący al. Rejtana z nowym targowiskiem przy ul. Dworaka.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

„Wisłokostrada” ma połączyć osiedle Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa, bez konieczności przebijania się przez al. Piłsudskiego. Ma też odciążyć z ruchu centrum miasta i rondo Pobitno oraz ułatwić komunikację z S19 i autostradą A4.

Nowa trasa z ulicą Ciepłowniczą połączy się rondem. Przy drodze zostaną wybudowane drogi dla rowerów i chodniki. Częścią inwestycji będzie także budowa nowego mostu przez Wisłok wzdłuż ulicy Ciepłowniczej. Przeprawa zastąpi wysłużony most Załęski.

– Projekt drogi jest już gotowy, dlatego wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę  – zapowiada Bartosz Gubernat. 

Inwestycja będzie finansowana z trzech źródeł. Miasto, oprócz swoich pieniędzy, zdobyło z rządowego „Polskiego Ładu” 65 mln zł i kolejne 30 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama