Tak ma wyglądać Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne [WIZUALIZACJE]

Około 300 mln zł ma kosztować Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne, które planowane jest w obrębie dworców PKP i PKS. Miasto ma koncepcję inwestycji.

 

O budowie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego mówi się od wielu lat. Na realizację inwestycji naciska Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, który chce wreszcie zrobić porządek z terenami wokół dwóch dworców PKP i PKS. Szczególnie dworzec PKS jest „antywizytówką” Rzeszowa. Budynek dworca to właściwie sypiący się barak.

Koncepcję Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego, które ma w jednym miejscu połączyć funkcjonowanie obu dworców, zapewnić także miejsca postojowe dla taksówek, miejskich autobusów, autokarowych przewoźników międzynarodowych i planowanej kolejki nadziemnej, na zlecenie miasta stworzyła Wytwórnia Grzegorza Kaszy z Tychów.

Podróżni mają łatwo się przemieszczać z jednego środka transportu na drugi. Koncepcja Grzegorza Kaszy zakłada przeniesienie dworca PKS na przeciwną stronę stacji kolejowej Rzeszów Główny i umieszczenie go od strony ul. Kochanowskiego na terenach pokolejowych. Ale jest też drugi wariant, że dworzec pozostanie w tym samym miejscu.

Pod placem dworcowym oraz budynkiem dworca PKS zaplanowano dwa parkingi podziemne (56 miejsc dla podróżnych i 288 dla pracowników części komercyjno-biurowej), a także postój taksówek. W obrębie placu miałoby powstać pięć miejsc krótkiego postoju typu: Kiss&Ride.

Sam budynek dworca ma mieć powierzchnię 5,8 tys. m kw. Perony odjazdowe komunikacji regionalnej i ponadregionalnej umieszczono na dwóch poziomach dworca. Na miejsca postojowe dla autobusów miejskich wyznaczono obecne tereny przy ul. Bardowskiego, dla autobusów komunikacji regionalnej i ponadregionalnej – teren pod wiaduktem Śląskim.   

W przypadku dworca PKP, koncepcja zakłada zastąpienie istniejącej wąskiej kładki szerokim pasażem nad torami wraz z zajściami na perony. Koncepcja RCK zakłada także budowę parkingów rowerowych.

Na budowę Centrum miasto chce zdobyć unijne fundusze. Inwestycja miałaby być zrealizowana do 2020 r. Ma się do niej dołożyć także kolej.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama