Zdjęcie: Urszula Chrobak / Rzeszów News
Reklama

6 mln zł ratusz wyda na wdrożenie e-usług. Nowością będą transmisje na żywo sesji Rady Miasta Rzeszowa. 

Rzeszów wziął się za realizację idei „Smart city” w zakresie obsługi urzędu miasta. Oznacza to, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, od października br. zacznie funkcjonować system teleinformatyczny w postaci tzw. e-usługi, który pozwoli na załatwienie spraw w urzędzie bez wychodzenia z domu.

Dlaczego? Bo online będziemy mieć dostępnie nie tylko wszystkie formularze urzędowe, ale także pojawi się usługa, która pozwoli na interaktywne wypełnienie dokumentów i przesłanie je do urzędu. Drogą elektroniczną będzie można również zadawać pytania urzędnikom oraz dokonywać płatności.

Komunikacja między petentami, a urzędnikami oraz pomiędzy urzędnikami będzie odbywać się dzięki platformie ePUAP. Każdy, kto zarejestruje się w systemie e-usług będzie miał swoją skrzynkę, na która będzie można przesłać dokumenty drogą elektroniczną.

Platforma e-usługi pozwoli obsługiwać również Rzeszowski Budżet Obywatelski. Dzięki temu głosować na zgłoszone projekty będzie można jeszcze łatwiej. Nowością w Urzędzie Miasta będzie również e-Rada, która zakłada pojawienie się m.in. systemu do transmitowania obrad sesji Rady Miasta Rzeszowa.

E-usługi mają umożliwić także elektroniczny nabór do rzeszowskich przedszkoli, szkół i uczelni. Koszt wdrożenia e-usług to 6 mln zł, z czego 85 proc. tej kwoty pochodzić będzie z pieniędzy unijnych w ramach Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama