Jeśli kupiłeś bilet okresowy po 19 marca – nie możesz go ani czasowo zawiesić, ani ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów – informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
W związku z epidemią koronawirusa ZTM ponad miesiąc temu umożliwił pasażerom zawieszenie biletu okresowego lub zwrot poniesionych kosztów z tego tytułu.
– Należy jednak pamiętać, że ZTM przyjmuje wnioski od tych pasażerów, którzy kupili bilet okresowy do 19 marca. Wnioski dotyczące biletów kupionych po tym terminie nie będą rozpatrywane – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
– Dlaczego? Bo po tym terminie już było wiadomo, że mamy w Polsce stan epidemii. Ten, kto kupił wówczas bilet okresowy, zrobił to z pełną świadomością – dodaje.Przez ponad miesiąc ZTM dostał w sumie 25000 wniosków o zwrot kosztów i zawieszenie biletu.
– Większość z nich, bo aż 70 proc., to wnioski dotyczące zwrotu kosztów – przekazuje Maciej Chłodnicki. W sumie ZTM, idąc pasażerom w ten sposób „na rękę”, straci 1,5 mln zł.
Zawieszony bilet można odwiesić, wysyłając maila na adres: ebilet@ztm.erzeszow.pl. – Wystarczy w treści wiadomości wpisać swoje imię i nazwisko lub numer Rzeszowskiej Karty Miejskiej i sprawa zostanie załatwiona – przekazują nam miejscy urzędnicy.
(jg)
redakcja@rzeszow-news.pl