W Rzeszowie powstał serwis Ideowi.pl. Może stać się nową alternatywą dla pozyskiwania pieniędzy z unijnych programów, kredytów bankowych, bądź od Aniołów Biznesu.

Platforma skierowana jest do głównie do ludzi, którzy mają świetny pomysł na biznes, wiedzą jak go zrealizować i rozwinąć, ale brakuje im pieniędzy na start. Dziś mają do wyboru finansowanie, które zabiera mnóstwo czasu, nerwów, a także nakłada ograniczenia w rozwijaniu biznesu bądź wymaga zwrotu pieniędzy. To wszystko sprawia, że sporo osób odpuszcza sobie w ogóle realizację pomysłu bądź odkłada go na później.

Ideowi.pl to serwis, w którym dostępne są dwie metody finansowania biznesów: finansowanie społecznościowe i finansowanie udziałowe. Obie te metody są bardzo proste i szybkie. Jedyny wymóg to dobrze opisać swój pomysł tak, aby zainteresować odbiorców – wtedy jest duża szansa, że uda się pozyskać pieniądze.

Finansowanie społecznościowe, czyli crowdfunding, to metoda znana. Istnieje już kilka podobnych portali. Żaden jednak nie skupia się w 100 procentach na projektach biznesowych. Crowdfunding to pozyskiwanie pieniędzy za pomocą społeczności: znajomych, rodziny i obcych osób, które zwyczajnie chcą pomóc, bo spodobał się im pomysł.

Osoba mająca ciekawy pomysł wrzuca jego opis na portal wraz z informacją o kwocie, której potrzebuje, a następnie rozpoczyna się zbiórka, która trwa przez określony czas (np. 30-60 dni). Kwoty, jakie można wpłacać są małe, dlatego każdy może sobie na to pozwolić. Jeśli na sumę wielu małych wpłat uzbiera się cała kwota, której potrzebował pomysłodawca, pieniądze są mu przelewane na konto.

– Jeśli nie, pieniądze zwracamy z powrotem do wspierających – mówi Monika Loryńska z Ideowi.pl.

W zamian za wsparcie, pomysłodawca oferuje nagrody np. dostęp do produktu/usługi, zniżkę lub gadżet z tym związany.

Druga metoda: finansowanie udziałowe. Polega na tym, że można sprzedawać udziały w spółce z o.o. Co ciekawe, nie trzeba mieć wcale założonej spółki przed rozpoczęciem kampanii na tej platformie. Można to zrobić po uzyskaniu pieniędzy, jednak w określonym czasie trzeba odesłać dokumenty rejestrowe firmy. Działa to podobnie jak pierwsza metoda, z tym, że zamiast wspierać, po prostu kupujemy udziały. Twórcy wierzą, że dzięki temu jeden udział może kosztować nawet 50 zł. Możliwość inwestowania będą miały teraz również osoby, które nie posiadają majątku, ale mają trochę wolnych pieniędzy i chciałyby coś z tym zrobić.

Dostęp do platformy jest bezpłatny, ale od każdego zakończonego sukcesem projektu, założyciele Ideowi.pl pobierają 5 procent prowizji. – Trzeba wziąć to pod uwagę przy ustalaniu kwoty, jaką chce się uzyskać na realizację pomysłu – podkreśla Monika Loryńska.

Na stronie Ideowi.pl są już dwa projekty, które może wspierać. Pierwszy to w założeniu globalny słup ogłoszeniowy ecolumna.com. Organizatorzy imprez kulturalnych, sportowych, społecznych mogliby zamieszczać na portalu plakaty. – Na całym świecie powstają plakatowe 'perełki’, ale na słupie są nieefektywne – zaklejane po chwili następnym, a widoczny światowy trend sprzyja rozwojowi treści wizualnych – piszą autorzy o swoim projekcie.

Drugi to portal spokido.pl, przeznaczony dla rodziców, którzy mają dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Celem witryny jest promocja zdrowia dziecka: walki z otyłością, wadami kręgosłupa, kształtowanie osobowości, charakteru, hartowanie czy też wzmacnianie pewności siebie, poprzez uprawianie sportu. Portal ma również pomagać rodzicom w docieraniu do ośrodków, trenerów i sponsorów dla dziecięcych pasjonatów sportu.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama