Czy internetowa rezerwacja wizyt w Punktach Obsługi Mieszkańców usprawni ich działalność? Ratusz twierdzi, że tak.
Punkty Obsługi Mieszkańców od lat działają w rzeszowskich galeriach handlowych: w Galerii Rzeszów, Nowy Świat, Plaza i Millenium Hall. W POM-ach można m.in. wymienić dowód osobisty, otrzymać numer PESEL, zarejestrować auto, złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy, kupić bilet na miejską komunikację, czy załatwić sprawy związane z meldunkiem.
W środę (17 kwietnia) Urząd Miasta Rzeszowa poinformował o uruchomieniu nowego systemu, który ma usprawnić załatwianie urzędowych spraw w Punktach Obsługi Mieszkańców, przede wszystkim skrócić czas wizyty mieszkańców w punktach. Miasto uruchomiło stronę internetową: rezerwacje.erzeszow.pl.
Na stronie znajduje się uproszczony formularz rezerwacji, który umożliwia w szybki sposób umówienie spotkania z urzędnikiem. Na krótko przed wizytą w punkcie należy ją potwierdzić w biletomacie. Jeśli podczas rezerwacji wizyty wybrano powiadomienie SMS, klient otrzyma także informację o zbliżającym się momencie obsługi.
Ci, którzy przyjdą do danego punktu „z marszu”, mogą pobrać bilet z biletomatu, sprawdzić stan kolejki nie tylko na ekranie monitora w punkcie, ale także na stronie erzeszow.pl. Nowy system priorytetowo traktuje także osoby z niepełnosprawnościami.
redakcja@rzeszow-news.pl