Od 4 maja ZUS przywraca obsługę klientów. Będzie można m.in. uzyskać informacje, jak złożyć wnioski, dokumenty, czy założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych.
ZUS, jako jeden z pierwszych urzędów, podjął decyzję o ponownym otwarciu sal obsługi klientów. – Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa – zapewnia prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
W poniedziałki placówki ZUS będą czynne od 8:00 do 18:00. Nadal będą w nich skrzynki, do których można składać dokumenty, wnioski lub pisma. ZUS zachęca do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z e-usług.
Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, przez internet – za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS w salach obsługi klientów.
Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.
Ze względu na bezpieczeństwo ZUS prosi, by jego placówki odwiedzać tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Należy pamiętać o zasłoniętej twarzy i nosa (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych).
Odstęp między klientami oczekującymi na obsługę będzie wynosił minimum 1,5 metra. Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Przy stanowisku będzie być tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie podejdą z osobą obsługiwaną.
Oprac. (ak)
redakcja@rzeszow-news.pl