Ciężarówki na S19, a nie przez centrum Rzeszowa. Będą nowe znaki

26
Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów
Reklama

– Za dużo samochodów ciężarowych wjeżdża do centrum miasta, wystarczy popatrzeć na al. Powstańców Warszawy. Powinny jeździć na łącznik z S19, a nie przez miasto – uważa Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

Od grudnia 2017 roku kierowcy mogą już korzystać z prawie 4-kilometrowej drogi od ulicy Podkarpackiej do drogi ekspresowej S19 węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka). Dzięki łącznikowi jadąc teraz  od strony zachodniej w kierunku południa nie muszą już wjeżdżać do centrum Rzeszowa.

Nie muszą, ale jednak to robią, na co zwrócił uwagę Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

– Za dużo samochodów ciężarowych wjeżdża do centrum miasta, wystarczy popatrzeć na al. Powstańców Warszawy. Kierowcy powinni jeździć na łącznik z S19, a nie przez miasto – mówi Ferenc. – Trzeba TIR-y, które wjeżdżają na ul. Podkarpacką, skierować na łącznik – polecił swoim urzędnikom prezydent.

Chodzi o ciężarówki jadące z południa Polski. Wcześniej, aby dostać się na autostradę musiały poruszać się one wzdłuż ul. Podkarpackiej, al. Powstańców Warszawy, al. Armii Krajowej aż do rondo Pobitno. 

– Ciężkie samochody niszczą drogę, znacznie zanieczyszczają powietrze i utrudniają jazdę innym kierowcom. Chcemy, aby zaraz za rondem przy ul. Podkarpackiej w kierunku miasta, umieścić znaki zakazujące wjazdu ciężarówek powyżej 12 ton do centrum. Znaki te będą kierować również ciężarówki na łącznik z S19 – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.

Znaki na ul. Podkarpackiej pojawią się za dwa miesiące, ponieważ wcześniej miasto musi zmienić klasyfikację drogi z krajowej, na np. wojewódzką. – Ten proces trwa tyle, ponieważ zgodę na zmianę klasyfikacji drogi musi wyrazić Ministerstwo Infrastruktury – wyjaśnia Chłodnicki.

Póki co miasto zwróciło się do wszystkich operatorów systemów nawigacyjnych w Polsce, aby na ich mapach pojawiała się już nowa droga, która kierowców nie będzie prowadzić przez centrum miasta.

Budowa łącznika (po dwa pasy ruchu w obu kierunkach) kosztowała 105 mln zł, z czego 65 mln zł ratusz pozyskał z unijnego programu „Polska Wschodnia”.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

26 KOMENTARZE

  1. Następna chybiona inwestycja i nasze pieniądze, znaki światła itp. Czy ktoś widział aby te już pewnie zardzewiałe wagi które miały ważyć przeładowane ciężarówki wjeżdżające do miasta były do czegoś użyte ???
    Nie !!! bo żaden idiota nie sprawdził wydając nasze pieniądze ,że nie ma za wagą miejsca gdzie można zatrzymać taką ciężarówkę i zważyć ją w miejscu przygotowanym pod ważenie , nie ma nawet komunikacji z ITD aby dostali takie powiadomienie o sprzęcie który jest przeładowany !!!! Nie wiem ile te wagi kosztowały nas wszystkich ale tanie to one nie były . Śmieją się na SB wszyscy ciężarowcy jadąc przez te wagi .Chyba komuś z wiekiem wyłączyło się myślenie -czas na zmiany.

    • Myslisz jak małomiasteczkowy wiesniak, a ile ta ciezarówka nadłozy km??, wiesz po ile km musza kierowcy TIR nadkładac na zachodzie??, zaden mądrze myslacy włodarz takich miast nie wpycha takich obwodnic w osiedla tylko poza miasto!!!!, a wy wiesniaki z Rzeszowa chcecie skracac sobie droge do domku chocby o 2 km. Jezeli ruch transytowy zostanie wyprowadzony poza miasto to i w miescie ruch zostanie rozładowany logiczne. Zaoacz sobie mape chocby Berlina jak wyglada ring w okoł miasta. W takich aglomeracjach dba sie o zieleńo przestrzeń do wypoczynku, a tu włodarz wszystko chce wyasfaltować. Ta droga ma takie parametry że nie powinna w zaden sposob przecinać osiedli. Poza miasto won. Ruszcie głowami a nie ślepo w zamysły włodarzy. sznujcie miejksca gdzie kiedys beda wypoczywac wasze dzieci, wnuki. Zalew to piekne zaciszne miejsce, jak wpuscicie tam taki ogromny ruch to faktycznie zostana tylko Bieszczady ktore zreszta tez przestaja byc dziekie

      • No właśnie czy to jest obwodnica czy szybki ring miejski aby szybko i bez korków przemieścić sie z jednej dzielnicy miasta do drugiej
        Bo jedną inwestycją drogową takiego problemu nie załatwimy
        Jeśli to obwodnica to jak najdalej i wtedy potrzebny kolejny most wspomagajacy zapore może w układzie 1+1 ale blisko miasta

    • Racja tak to jest jak totalni dyletanci w danej dziedzinie nie mający zielonego pojęcia podejmują temat danej inwestycji to pokazuje ich prymitywizm umysłowy a wystarczyło zasięgnąć odpowiednej opini od Fachowca
      Takie wagi i cała infrastruktura już funkcjonowała np. W Czechosłowacji przed Dunajską Stredą w 1986 roku.

  2. Z tym zakazem dla ciężarówek to troszkę przesada. Jeśli jedzie załóżmy kierowca ciężarówki z Boguchwały do Krasnego lub Łańcuta to głupotą by było gdyby wjeżdżał na S19 / A4 i nadrabiał tyle kilometrów wokół Rzeszowa.

    • Racja i dla tego duży ring w układzie 2+2 musi być dokończony aby połączyćw ten układ ze starąA-4/ gdzieś w Krasnem np. Przy Auchan
      I dalej do łącznika autostradowego

  3. Takie znaki powinny być by międzynarodowi tranzytowcy nie wjeżdzali do miasta, ale lokalni przedsiębiorcy którzy płacą podatki dla podkarpacia będą raczej wnerwieni jesli przyjdzie im się dostać do starej czwórki.

  4. Panie Prezydencie, proszę poprawić ustawienie świateł na skrzyżowaniu koło Leclerca. Jak się jedzie prosto, od Armii Krajowej w kierunku Powstańców, jednocześnie włączają się 2 zielone. Powinno być tak, że najpierw włącza się to pierwsze, aby stojący na skrzyżowaniu mogl je opuścić, a dopiero potem drugie, żeby stojący na Armii Krajowej mogli na skrzyżowanie wjechać. Tak jak jest teraz, robi się tłok.

  5. Panie Prezydencie a może by tak nie wprowadzać tego zakazu,tylko w końcu skończyć spory o obwodnice południową I ją wybudować.Bo to co wy robicie w związku z tą inwestycją to jest po prostu kpina.

    • Riko spory i niesmaczki to zaczeli mieszkańcy,ekolodzy i do tego jeszcze szanowne mieszacze pisiory z panią wojewodą gdyby nie te ich żale to budowa by już ruszyła Ferenc chce działać szybko a Pis na siłe chce coś udowodnić przed wyborami których i tak tu na prezydenta nie wygrają.

      • rzesza83 nie mieszaj w to ekologów poczytaj sobie ich wypowiedź na ekoskopie na temat obwodnicy południowej i zalewu a potem dyskutuj. Ferenc chce działać szybko ale u niego szybkość wyłącza myślenie . Chce wyprowadzić cieżki sprzet z miasta a jednocześnie chce go wtłoczyć w osiedle domków w Zwięczycy, Budziwoju i zatkać Sikorskiego całkiem . Pi….i jedno ,robi drugie.

  6. „Chcemy, aby zaraz za rondem przy ul. Podkarpackiej w kierunku miasta, umieścić znaki zakazujące wjazdu ciężarówek powyżej 12 ton do centrum.” Świetny pomysł! Kierowcy widząc znak będą musieli szukać miejsca do zawracania. Ciężko sobie to wyobrazić w godzinach szczytu. Nie lepiej i logiczniej postawić znaki przed rondem w kierunku miasta?

  7. Lans,lans… A znaki w kierunku Lwowa przez Budziwòj są. Drogi nie ma ale są, co prawda zaklejone. Ot i perspektywiczne działania dr honorisa &co…

        • Bzdura nad bzdury powtarzana przez ratuszowych. Jak się czegoś nie da zrobić to najpierw trzeba posadzić kogoś kto o tym nie wie i to zrobi.
          Primo tak jak piszesz działa jedynie w godzinach nocnych gdzie i tak za każdym razem włącza czerwone mimo, że nie musi.
          W dzień wystarczy zrobić tak by gdy system sobie coś wymyśli np. by przyspieszyć światła pod autobus to by po jego decyzji było 10 sekund opóźnienia tak by wówczas tylko na te 10 sekund licznik się uruchamiał, gdyż to końcowe sekundy wyświetlania światła są najbardziej newralgiczne. Nadjeżdżający będzie wówczas wiedział czy zdąży czy nie gdyż zawsze będzie miał co najmniej 10 sekund na przejazd gdy odliczanie się nie rozpoczęło.

          Ale nie oczekujmy od przezesów myślenia. To ponad ich możliwości intelektualne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ