W Rzeszowie powstanie wypożyczalnia elektrycznych samochodów?

7
Zdjęcie: Materiały firmy Nissan
Reklama

Wszystko wskazuje na to, że w roku 2018 Rzeszowem zawładną miejskie wypożyczalnie. Dlaczego? Bo to ratusza już zgłosili się z taką propozycją rowerzyści, później właściciele skuterów, a teraz przyszedł czas na samochody.

Wprowadzeniem w Rzeszowie mobilnej wypożyczalni elektrycznych samochodów zainteresowana jest firma Transporters, która jest właścicielem „Green go – eklektycznego carsharingu”.

– Naszym użytkownikom proponujemy wynajem samochodu w pełni elektrycznego na bardzo krótki okres, nawet na minutę. Wystarczy ściągnąć aplikację, mieć kartę płatniczą, prawo jazdy i dowód osobisty i możemy pożyczyć samochód całkowicie zdalnie – wyjaśnia Krzysztof Gawełek, prezes Transporters.

Na początku w Rzeszowie miałoby się pojawić 20 punktów ładowania i 40 samochodów marki BMW i3 oraz Nissan Leaf. Koszt użytkowania takich pojazdów w zależności od modelu wynosiłby od 80 do 90 groszy za minutę, z tym, że opłata pobierana jest od 10 minuty, czyli korzystając z samochodu 3 min. i tak zapłacimy za 10 min., bo to minimalna kwota, która jest pobierana przy każdym użyciu.

Na jednym ładowaniu samochód może przejechać 150 km, a najnowszy model Nissana Leafa, który będzie dostępny na rynku już od przyszłego roku – nawet 400 km.

– Będziemy dążyć do tego, aby samochody elektryczne były traktowane na preferencyjnych warunkach, jeśli chodzi o możliwość korzystania z bezpłatnych parkingów czy buspasów – zapowiada Krzysztof Gawełek.

Aby wypożyczyć samochód trzeba ściągnąć na telefon aplikację „Green Go”, zarejestrować się, następnie wyszukać dostępne samochody w naszym najbliższym otoczeniu.

Samochód można zostawić w dowolnym bezpiecznym i przystosowanym do parkowania miejscu, jeśli znajduje się w strefie. Poza nią można również zakończyć proces wypożyczenia, ale jednym z warunków jest podłączenie samochodu do ładowarki.  W ramach wypożyczalni elektrycznym samochodem możemy pojechać również do Krakowa czy do Katowic i tam pojazd zostawić.

– Działamy zarówno na Śląsku, jak i w Krakowie, dlatego dajemy możliwość wymiany samochodów między tymi trzema miastami – wyjaśnia Krzysztof Gawełek.

A co  w przypadku stłuczki nie z naszej winy? – Nasze samochody są wyposażone w interkom, który znajduje się podsufitce. W momencie zderzenia można się przez niego skontaktować z naszym biurem obsługi klienta i my wówczas załatwiamy całą sprawę – wyjaśnia prezes spółki Transpotrers.

Stacje ładowania pojazdów, które firma chce wprowadzić do Rzeszowa wraz z elektrycznymi samochodami przez pierwsze 2 lata będą również dostępne dla prywatnych użytkowników elektryków albo na preferencyjnych warunkach, a być może nawet za darmo.

Pierwsze stacje szybkiego ładowania mogłyby się pojawić przy ratuszu, al. Rejtana, al Cieplińskiego, przy rondzie Jana Pawła II.

– Wypożyczalnia bezobsługowa samochodów miejskich to bardzo ciekawy pomysł. Mamy nadzieję, że uda nam się go zrealizować w pełni. Kiedy? Proces przygotowania infrastruktury jest długi. Ponadto, cała inwestycja jest kosztowna, trzeba najpierw opracować koncepcję, więc trudno mówić już o jakich konkretnych datach wprowadzenia wypożyczalni – wyjaśnia Zbigniew Rudnicki, główny specjalista w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Inwestycji Urzędu Miasta w Rzeszowie.

joanna.goscinska@rzeszow-news.pl

Reklama

7 KOMENTARZE

  1. Rozumiem, że za wdrożenie tego ma zapłacić miasto z pobranych od obywateli podatków, a zarabiać będzie firma operująca tym, chcą zarobić i wdrożyć tutaj takie rozwiązanie niech zapłacą sobie za wszystko, ja nie mam zamiaru dokładać ze swojej kieszeni prywaciarzowi, on mi nic nie daje za to, ja też mu nie dam!

  2. Wypożyczalnia rowerów była jednym słowem niewypał i porażka później chcieli skutery, teraz samochody co dalej helikoptery a może prom kosmiczny do którego należy zapakować Tadzia i jego przydupasów wysłać w kosmos niech tam robią chore innowacje.

  3. A czy taniej by nie było np.konia z dorożką co : nie potrzeba go ładować/ no bo co z tego że go ładuje jak prąd musi wyprodukować elektrownia / jest ekologiczny poje trawy i owsa / a jeszcze nawóz wyprodukuje za darmo / nie zanieczyszcza środowiska –
    Czy to nie jest właściwy trend-była by to innowacja tradycyjna

  4. ,,z tym, że opłata pobierana jest od 10 minuty, czyli korzystając z samochodu 3 min. i tak zapłacimy za 10 min.”
    Gdzieś to jest błąd.
    Jak opłata pobierana jest od 10. minuty to za 3 minuty nic nie zapłacimy. Chyba, że opłata jest za minimum 10 minut, to wtedy dalsza część się zgadza.

  5. Puknijcie się w głowę. Lepiej puśćcie linię 24 i 32 MPK co 20 minut od godziny 6 rano 21. Od 10-13 NIC nie jeździ obwodnicą. Prezydencie doktorze honoriscausa T. Ferencu, jak tu żyć?

    • Przeprowadź się do innego miasta jak ci się nie podoba władza Rzeszowa, najlepiej Warszawy gdzie Hania rządzi ,będzie ci jak w niebie hahahah

Comments are closed.