budowa-wislokostrada
Zdjęcie: Grzegorz Bukała, UM Rzeszów
Reklama

Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa, zaprosił pod koniec mijającego tygodnia rzeszowskich radnych do obejrzenia postępów w budowie Wisłokostrady. To największa inwestycja drogowa w historii Rzeszowa.

Droga ma odciążyć ścisłe centrum miasta

Realizacja tej inwestycji ma ułatwić dojazd z południowej części Rzeszowa na północ i do drogi ekspresowej S19. Droga ma też odciążyć z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – przede wszystkim al. Piłsudskiego.

W ramach tego zadania wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 km. Powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o  łącznej długości ok. 3,3 km.

Zdjęcia: Grzegorz Bukała, UM Rzeszów

Ocena urzędników 

Prace przy budowie Wisłokostrady ruszyły we wrześniu 2023 r. Według urzędników wykonawca pracuje bardzo sprawnie i roboty są na zaawansowanym etapie. Zakończenie tej ogromnej drogowej inwestycji jest planowane na maj 2026 r.

Urzędnicy, w social mediach, nieśmiało sugerują, że uda się ją skończyć wcześniej. 

Szerszy Most Załęskiego i drugi całkiem nowy

Jednym z ważnych elementów inwestycji jest budowa nowego, szerszego Mostu Załęskiego. Wykonano już m.in. wszystkie podpory obiektu. Obecnie trwają prace związane z belkami prefabrykowanymi. Zakres prac przy budowie nowego mostu wynosi już ok. 70 proc.

Reklama

Kolejny nowy most będący częścią budowy Wisłokostrady powstaje także nad rzeką Młynówką. Zakończono już m.in. roboty związane z wykonaniem płyt za przyczółkami oraz płyty pomostu. Zaawansowanie prac na tym obiekcie jest na poziomie ok. 75 proc.

Grafiki: wizualizacje Wisłokostrady z lotu ptaka

Estakada nad torami kolejowymi

Kolejnym obiektem inżynierskim jest estakada nad torami kolejowymi. Wykonano już większość prac palowych przy podporach estakady i ławach fundamentowych podpór. Obecnie trwają prace związane z montażem zbrojenia i przygotowaniem do betonowania pozostałych fundamentów. Jednocześnie trwają prace zbrojarskie podpór zlokalizowanych pomiędzy nasypem kolejowym a ul. Ciepłowniczą.

Kontynuowane są prace związane nasypami od strony ul. Dworaka wraz z budową infrastruktury podziemnej.

Koszt ok. 170 mln zł

Koszt budowy Wisłokostrady to ok. 170 mln zł. Planowany termin zakończenia inwestycji to wiosna 2026 rok. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm – ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty.

oprac. (red)

Czytaj więcej:

Tyle lat, tyle wspomnień. Stadion Resovii znika z mapy miasta [ZDJĘCIA]

Czytasz Rzeszów News? Twoje wsparcie pozwoli nam działać sprawniej.

 

Reklama