Zdjęcie: Google Street View
Reklama

Na wiosnę 2019 roku na przejściu dla pieszych przy ul. Krakowskiej na wysokości galerii handlowej “Nowy Świat” w Rzeszowie zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna.

Plan budowy sygnalizacji świetlnej przy ul. Krakowskiej powstał po tragedii, do której doszło 3 grudnia 2018. Kierowca volvo na przejściu dla pieszych śmiertelnie potrącił 27-letniego mężczyznę. Za kierownicą volvo siedział wtedy 57-letni Jacek H., znany rzeszowski lekarz, któremu prokuratura postawiła zarzut nieumyślnego spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym

Po grudniowej tragedii rozpętała się dyskusja, jak bardzo niebezpieczne jest przejście na wysokości galerii “Nowy Świat”. Niedługo później ratusz zapowiedział, że policja wystąpi do miasta z wnioskiem, by na przejściu zamontowano sygnalizację świetlną. Tylko w 2018 roku policja odnotowała tam 4 wypadki, w których jedna osoba zginęła, a 4 zostały ranne. 

Przejście na ulicy Krakowskiej jest bardzo długie, ze świecą szukać kierowców, którzy w tym rejonie jeżdżą z dopuszczalną prędkością 50 km/h. Na ul. Krakowskiej regularnie odbywają się policyjne kontrole. 

We wtorek rzeszowscy radni zgodzili się na wprowadzenie zmian w budżecie Rzeszowa na 2019 rok. W budżecie zapisano 250 tys. zł na budowę sygnalizacji, która ma być gotowa na wiosnę. – Na przełomie marca i kwietnia – przewidują drogowcy.

Kierowcy nie będą szczęśliwi. Na stosunkowo niedługim odcinku ulicy Krakowskiej będą mieli do pokonania aż trzy sygnalizacje świetlne: na skrzyżowaniu z al. Wyzwolenia, potem właśnie przy galerii “Nowy Świat”, a niedługo później na skrzyżowaniu z ulicą Okulickiego. Ratusz uważa, że bezpieczeństwo pieszych jest ważniejsze. 

Sygnalizacja przy “Nowym Świecie” będzie dotykowa, co ma zminimalizować problem korków. Zielone światło dla pieszych ma się świecić kilkanaście sekund.  

(jg, ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

24 KOMENTARZE

  1. Idealne miejsce na przejście podziemne, nawet są ku temu uwarunkowania terenowe, ale Rzeszów miasto INNOWACJI …… Z resztą My tutaj możemy pisać, a i tak nikt się z tym nie liczy.

    • Przecież 200 metrów dalej jest właśnie przejście podziemne, z którego nikt nie korzysta bo mają pasy. Zamaist zlikwidować tam te pasy to wydają następną kasę podatników. Bezmózgi.

      • Tylko właśnie przejście podziemne jest 200m dalej, a pasy centralnie wchodzą w osiedle. Więc z racji że ludzie są leniwi to nie nadkładają 200m żeby pójść do tunelu a później kolejnych 200 żeby wrócić (razem +400)

  2. Wygląda mi to na kolejny “Wał”
    Kilka słupów,pare drutów kilka lampek i bagatela 250,000 zł

    Żadne światła tylko kładka/ kładki lub tunel ;
    krakowska główna ulica na ciągu zachód/ wschód ruch powinien być : szybki,płynny bez zatorów bo ;
    wprowadza pojazdy do i z miasta a nie przejścia,lamki i inne wynalazki – bo potem kwik że w miescie korki , i smooog !

    W takich miejscach gdzie jest duże nasilenie pojazdów i pieszych oba strumienie muszą być niezależne od siebie bez konfliktu –
    wtedy jest nowocześnie ,innowacyjnie a nie znowu kolejna tradycyjna imitacja –
    dlatego tylko kładka lub tunel ; O !

  3. Ręce opadają jacy ludzie tam siedzą w tym ratuszu.
    Przecież gdyby kierowcy w tym miejscu jezdzili z dopuszczalną prędkością 50km/h to tych tragedii by niebyło!
    Zatem tam trzeba postawić fotoradar a nie światła.
    Ale nie, lepiej wywalić 250 tyś zł na światła a fotoradar postawić na prostym i bezpiecznym odcinku by łapać i zarabiać kasę!
    Normalnie nerwa bierze jak ten kraj jest bezsensownie zarządzany!

    • Czlowieku to główna ulica w osi wschód- zachów to nie ulica w dzielnicy czy osiedlowa pod blokiem co ty wypisujesz –

      Problem jest – bo jest po prostu konflikt : ruch pieszy i drogowy i tyle w temacie a Ci co to maja poprawiać to i seperować
      te dwie rzeki ( ruch pieszy i samochodowy ) nie robia nic i tu jest sedno a nie
      70 km/ godź czy 50 km/ godź
      bo pieszy ma chodnik a samochód jezdnie chyba proste jak but – samochody po chodnikach nie śmigają a pieszy jak włazi na jezdnie to niech ślepi i myśli gdzie jest i co sie dookoła dzieje ; O !

  4. Poczekajmy do następnej zimy, jak posypie śnieg lub oblodzi drogę to ruszanie pod górkę – bo przecież światła będą na szczycie wzniesienia – będzie bardzo przyjemne zwłaszcza dla kierowców Tirów. Ile razy samochody ciężarowe blokowały już ulicę Przemysłową w kierunku centrum bo nie były w stanie ruszyć z miejsca przed światłami ! Na Krakowskiej będzie jeszcze gorzej ! Przykro mi z powodu śmierci młodego człowieka ale zakładanie świateł, na każdym skrzyżowaniu czy przejściu dla pieszych, na którym dojdzie do wypadku to poroniony pomysł.

  5. Światła to by się przydały przy wyjeździe z ul. Ustrzyckiej bo od kiedy wybudowano ronda przy Nowym Świecie i przy Błogosławionej Karoliny ludzie nie mają możliwości wyjechać.

  6. Zamiast budować sygnalizacje która powita jeszcze większe korki.. to można rozwiązać to kładka albo przejściem podziemnym. + chcąc przejść na druga stronę są schody od przystanku krakowska galeria w dół na rondo i schody w dół mniej więcej od „Kuli” wiec można całkowicie zlikwidować przejście aczkolwiek jednak kładka byłaby najlepszym rozwiązaniem.

    • Najlepszym rozwiązaniem wg mnie byłoby zamknięcie ruchu kołowego na ul.Krakowskiej na odcinku od Witosa do Wyzwolenia. Jest ul.Okulickiego, ekspresówka i autostrada – można tamtędy jeździć.

  7. Nie o szczęście kierowców tu chodzi ale o życie ludzkie to ważniejsze niż czyjś pospiech.Zarzut nieumyślnego spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym to żart naszego wspaniałego prawa. Jak ktoś jest dorosły, rozumny to potrafi przewidzieć skutki łamania przepisów i w razie wypadku z rażącym złamaniem przepisów a tak powinno być traktowane wyprzedzanie na pasach nie powinno być mowy o nieumyślnym spowodowaniu wypadku wręcz przeciwnie.

    • Na autostradzie ruch pieszy jest zabroniony a w mieście tez mają zabronić,zeby barany mogły pedzic ile wlezie i zeby im nikt nie przeszkadzał.Jak komus światla przeszkadzaja to po co sie garnac tak do tego miasta na wichurach nie ma.

  8. Bezpieczeństwo nie powinno mieć ceny. A tu artykuł tak napisany żeby wywołać gównoburze że drogo. Jak widzę nawijacie kluski na uszy po staremu. Trudno wyzbyć się przyzwyczajeń z wyborczej?

  9. Przy ul. Ofiar Katynia jest przejście pod wiaduktem z windą dlaczego nie usunąć tego przejścia całkiem????? Oczywiście dla bezpieczeństwa . Wtedy samochody będą płynnie wjeżdżać do miasta i z niego wyjeżdżać a piesi bezpiecznie pod kładkę – no ale ten biedny pieszy musi tyle km robić biedak. Wypowiadam się tak bo jestem kierowcą i pieszym bardzo często bywam w tamtych rejonach jak nie autem to autobusem i nie jest to dla mnie duży problem wysiąść z mpk pod Nowym Swiatem i przejść się . A jak idę przez pasy to nie jak święta krowa tylko patrzę czy coś nie jedzie, dla bezpieczeństwa jeżeli przejdę jeden pas to sprawdzam czy drugi samochód nie nadjeżdża . Czy to takie trudne?? Schowajcie ludzie telefony do kieszeni, ściągnijcie słuchawki i zacznijcie używać mózgu. Co do kierowców mniej jazdy na pamięć i noga z gazu. Wszystkie wypadki leżą po jednej i drugiej stronie kierowcy i pieszego. Tylko człowiek z maszyna nie ma szans więc więcej ostrożności ludzie…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ