Zdjęcie: TVP Rzeszów
Reklama

Arkadiusz Rogowski, dotychczasowy dziennikarz TVP Rzeszów, został nowym redaktorem naczelnym Gazety Codziennej “Nowiny” – dowiedział się Rzeszów News.

Rogowski stanowisko obejmie od 1 maja br. W czwartek wieczorem pracownicy “Nowin” otrzymali informacje w tej sprawie. Rogowski zastąpi Stanisława Sowę, który po 15 latach pożegnał się z funkcją redaktora naczelnego “za porozumieniem stron”.

Poręba stoi za nominacją? 

W czwartek przez cały dzień próbowaliśmy się w tej sprawie skontaktować z Arkadiuszem Rogowskim. Nie odbierał telefonów, wysyłał nam SMS-y, że oddzwoni, ale tego nie zrobił. Telefonów nie odbierał także Stanisław Sowa.  

– Na ostatnim spotkaniu liderów podkarpackich struktur PiS, temat zmiany w “Nowinach” usilnie forsował Tomasz Poręba, który na tym stanowisku widział Arkadiusza Rogowskiego.  I jak się okazuje, dopiął swego – mówią nieoficjalnie nasi informatorzy. 

Tomasz Poręba to podkarpacki europoseł PiS. Pytamy go, czy był “ojcem chrzestnym” nominacji dla Arkadiusza Rogowskiego. – Dowiaduję się o rzeczach, w których nie uczestniczę – mówi nam Poręba. 

Arkadiusz Rogowski ostatnio nie realizował materiałów do codziennych wydań “Aktualności” w TVP Rzeszów, gdzie pracował od 2016 roku. Rogowski ma opinię propisowskiego dziennikarza. Przed pracą w TVP Rzeszów, był dziennikarzem “Super Nowości”.

Poligon doświadczalny

GC “Nowiny” są jednym z 20 dzienników regionalnych, które należą do Polska Press Grupa, którą 1 marca br. przejął PKN Orlen. W czwartek pytaliśmy Polska Press, czy to prawda, że Rogowski zostanie naczelnym “Nowin”, do końca dnia nie otrzymaliśmy odpowiedzi. 

Telefonów nie odbierała Joanna Pazio, rzecznik PPG. Wieczorem spółka potwierdziła zmianę naczelnego “Nowin”. “Stanisław, dziękujemy Ci za wiele lat pracy w wydawnictwie, Twoje zaangażowanie i nieoceniony wkład w rozwój oddziału i gazety” – napisano w komunikacie.

Dziennikarze obawiają się, że “Nowiny” pod wodzą Arkadiusza Rogowskiego staną się tubą propagandową PiS. Szczególnie teraz, gdy w Rzeszowie trwa kampania wyborcza na prezydenta miasta. PiS wspiera Ewę Leniart, wojewodę podkarpackiego. 

– Dla właścicieli z Orlenu możemy być poligonem doświadczalnym – słyszymy od jednego z dziennikarzy “Nowin”.

Kania życzy dużo sił 

Oprócz Stanisława Sowy, naczelnych wymieniono w dwóch innych dziennikach przejętych przez “Orlen”. Jerzego Sułowskiego w “Gazecie Krakowskiej i “Dzienniku Polskim” zastąpił Wojciech Mucha, a Marka Twaroga w “Dzienniku Zachodnim” – Grzegorz Gajda. 

“G. Gajdzie, W. Muszę i A. Rogowskiemu życzę dużo sił i powodzenia” – napisała na Twitterze Dorota Kania, prorządowa dziennikarka, która 1 kwietnia dołączyła do zarządu Polska Press. Wcześniej była związana m.in. z Telewizją Republika i Gazetą Polską. 

“Nareszcie jakiś konkret w sprawie repolonizacji mediów” – pisał w grudniu 2020 w mediach społecznościowych Arkadiusz Rogowski, gdy Daniel Obajtek, szef Orlenu, zapowiedział przejęcie dzienników Polska Press. 

Zmianę naczelnego “Nowin” skomentował Marek Rząsa, podkarpacki poseł Koalicji Obywatelskiej. Na Twitterze napisał, że “konkret właśnie się zmaterializował”. Rząsa nazwał Rogowskiego “pisowskim aparatczykiem”. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: