Sorry Boys, Król, Bedoes 2115 oraz T.Love zagrają na drugiej edycji RE: Rzeszów Festival. Impreza odbędzie się na bulwarach w dniach 28-29 lipca.
Dwudniowy festiwal zadebiutował w stolicy Podkarpacia w 2022 r. Pod koniec sierpnia bawiło się na nim ok. 5,5 tys. osób. Na scenie zagrali m.in. Mrozu, Margaret, Brodka, Baranovski, Fisz Emade Tworzywo, Pezet, Natalia Przybysz, czy Arek Kłusowski – zdjęcia z pierwszej edycji RE: Rzeszów Festival możecie zobaczyć TUTAJ i TUTAJ.
W czwartek (20 kwietnia) Agora, organizująca festiwal, ogłosiła pierwszych artystów, którzy wystąpią na jego drugiej odsłonie. To: Król, T.Love, Bedoes 2115 oraz Sorry Boys. Także i w tym roku RE: Rzeszów Festival otworzy swoje festiwalowe wrota na bulwarach na 2 dni – tym razem w piątek i sobotę, przenosząc się z terminem na 28 i 29 lipca.
Na festiwalowej scenie usłyszymy 10 koncertów. Kolejnych artystów poznamy w najbliższych tygodniach. Nie zabraknie także pozamuzycznych atrakcji takich jak m.in. strefa dla dzieci i piknik kulinarny.
– To wspaniałe, że możemy tworzyć festiwal, na którym zagoszczą tak różnorodni twórcy, reprezentujący rozmaite gatunki muzyczne od popu, poprzez rock, elektro aż po rap reprezentowany przez młodych raperów zdobywających szczyty popularności wśród młodej widowni na YouTube i Spotify – mówią Anna Pruszyńska i Jacek Zmiczerewski z Agory.
Także i w tym w tym, współorganizatorem RE: Rzeszów Festivalu jest miasto Rzeszów. – To młoda impreza, więc idealnie oddaje charakter naszego miasta: pełnego młodości, świeżych pomysłów i chęci do działania. Nowoczesnego, dynamicznie rozwijającego się. To korzyść nie tylko dla miasta, ale też dla całego regionu – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Re: Rzeszów Festival ma ambicje stać się flagowym festiwalem regionu i muzyczną wizytówką Podkarpacia. 21 kwietnia o godz. 12:00 rusza sprzedaż karnetów w promocyjnej cenie 139 zł. Potrwa do 5 maja lub do wyczerpania puli. Karnety można kupić na eBilet.pl, Going i Empik Bilety, Biletomat.pl, kicket.com. Sprzedaż regularna ruszy 6 maja br.
O ARTYSTKACH I ARTYSTACH
Sorry Boys
Powstał w Warszawie w 2006 r. Ich debiutancka płyta „Hard working Classes” trafiła do słuchaczy i słuchaczek 4 lata później. Kolejny krążek, wydany w 2013 roku „Vulcano” zdradził muzyczną rewolucję jaką przeszedł zespół – stricte rockowe melodie ustąpiły miejsca coraz bardziej zaznaczających swoją obecność instrumentom elektronicznym.
To był ten moment w polskiej muzyce rozrywkowej, w którym zyskała ona bardzo wyrazisty zespół o osobliwym charakterze muzycznego pisma. Wydawnictwo „Roma” przyniosło zespołowi nominację do Fryderyka 2017 w kategorii „Album Roku – Muzyka Alternatywna” i przysporzyło nowych fanów i fanek.
Zespół, porównywany często z Florence and the Machine, ubarwił swoim kolorytem szeroko pojęty polski pop, a zakochani i zakochane w wokalnej ekstrawagancji Bjórk oraz Tori Amos mogli rozsmakowywać się w piosenkowych uniesieniach Beli Komoszyńskiej. Ubiegły rok przyniósł piąty w dyskografii album zespołu „Renesans”.
Król
Błażej Król dał się poznać światu za sprawą założonego w 2001 r. zespołu Kawałek Kulki. Od razu sygnalizując jakie muzyczne rejony będą w kręgu jego zainteresowań: gitarowe melodie zgrabnie łączyły się z wpływami muzyki elektronicznej. Elektronika została jeszcze bardziej podrasowana w drugim jego muzycznym projekcie z Maurycym Górskim – UL/KR.
Odbiciem stylistycznych poszukiwań Błażeja Króla są wydawane od 2014 płyty sygnowane już tylko jego nazwiskiem. Do tej pory artysta wydał sześć solowych płyt: „Nielot” (2014), „Wij” (2015), „Przez sen” (2016), „Przewijanie na podglądzie” (2018), „Nieumiarkowania” (2019) oraz „Dziękuję” (2021).
W 2019 roku otrzymał prestiżowy Paszport Polityki za „Dar zamykania osobistych emocji w piosenkach o atrakcyjnej, zwięzłej i melodyjnej formie. Za wyobraźnię, wierność autorskiej wizji i umiejętność przekonania do niej słuchaczy”. Rok później został wyróżniony Fryderykiem w kategorii Autor Roku.
W 2023 roku światło dziennie ujrzał siódmy w dorobku artysty album studyjny „W każdym (polskim) domu”.
Bedoes 2115
Za artystycznym pseudonimem Bedoes 2115 stoi Borys Przybylski. Ubiegły rok zdecydowanie należał do niego – muzyk znalazł się w pierwszej dziesiątce najczęściej słuchanych artystów i artystek w polskiej wersji streamingowego serwisu Spotify w ostatniej dekadzie, a jego piosenka „Bedoesiara” na YouTube ma już 13 mln odsłon.
Bedoes w 2019 roku wydał debiutancką płytę „Aby śmierć miała znaczenie”. Gdy wielu raperów pisze piosenki głównie o furach, laskach i kasie, Bedoes mając świadomość, że po rap sięgają często bardzo młodzi odbiorcy i odbiorczynie z problemami, którzy potrzebują pomocy, postanowił uczyć ich tolerancji, a nie nienawiści czy przemocy.
Mając świadomość swoich młodzieńczych błędów, śpiewa o tym co ważne i przekierowuje zwracające się do niego po radę dzieciaki do telefonu zaufania. Otwarcie śpiewa o swojej wierze w Boga. Wychowywany przez kobiety mówi o sobie, że ma kobiecą wrażliwość i perspektywę. Raper w 2022 roku powołał do życia własną wytwórnię 2115.
T.Love
Tego zespołu przedstawiać nie trzeba. To absolutna ikona polskiej muzyki rockowej, by nie powiedzieć zespół kultowy, bez którego nie można wyobrazić sobie rodzimego rynku muzycznego. T.Love w 2022 roku obchodził 40-lecie istnienia. Z małą przerwą, gdy w 2017 zawiesił swoją działalność. Po pięciu wrócił na scenę z kolejnym albumem „Hau! Hau!”.
oprac. (ram)
redakcja@rzeszow-news.pl