To będą pierwsze konkrety w sprawie budowy wiaduktu lub tunelu pod torowiskiem na ul. Langiewicza. Koncepcja ma być gotowa za pół roku.
Przejazd kolejowy przecinający ul. Langiewicza jest utrudnieniem dla kierowców. Gdy zamyka się szlaban muszą się zatrzymać i czekać. To duża uciążliwość zwłaszcza w godzinach porannych, gdy ludzie spieszą się do pracy, a rodzice odwożą dzieci do szkoły.
Ulicę Langiewicza przecina linia kolejowa 106 Rzeszów – Jasło. W związku z rozbudową Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej pociągów na tej trasie ma być więcej. 27 lipca rozpocznie się też przebudowa samego przejazdu na Langiewicza.
Tymczasem miasto ogłosiło pierwszy przetarg dotyczący nowych rozwiązań komunikacyjnych w tym rejonie.
– Zadaniem wybranej firmy będzie opracowanie koncepcji przyszłej inwestycji. Da ona odpowiedź na pytanie dotyczące tego, czy na ul. Langiewicza powinien powstać tunel czy też lepszym rozwiązaniem będzie budowa wiaduktu nad torami – mówi Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.
Firma projektowa ma być wybrana latem tego roku. Na przygotowanie koncepcji będzie mieć sześć miesięcy od daty podpisania umowy.
Dwa miesiące temu miasto podpisało umowę na projekt wiaduktu, który połączy ulice Wyspiańskiego i Hoffmanowej. Dokumentację przygotowuje firma Mosty Katowice, ma być gotowa do końca przyszłego roku.
Projektowane połączenie będzie rozpoczynać się w rejonie skrzyżowania ulic Wyspiańskiego i Bohaterów. Od tego miejsca rozpocznie się budowa ul. Wyspiańskiego nowym śladem. Na wysokości skrzyżowania z ul. Wita Stwosza rozpocznie się podjazd nowej drogi na wiadukt, który przejdzie nad obecną ulicą Wyspiańskiego i torami kolejowymi.
Wiadukt połączy się z ul. Hoffmanowej ok. 300 metrów od skrzyżowania z ul. Mochnackiego. Ponadto, inwestycja obejmie także rozbudowę części ul. Sondeja oraz połączenie nowej trasy z ul. Łokietka. W sumie to 1,5 km dróg, nowych i przebudowanych.
(la)
redakcja@rzeszow-news.pl