Nowa hala MTU w Jasionce. Będą nowe miejsca pracy [FOTO]

Reklama

40 mln euro kosztowała nowa hala MTU Aero Engines w Jasionce. Dzięki niej do 2020 roku niemiecki potentat w branży lotniczej zwiększy w podrzeszowskiej fabryce zatrudnienie o 250 osób.

 

Nową halę MTU, które produkuje m.in. części do silników samolotu Airbus A320 oraz największego samolotu pasażerskiego Airbus A380, otwarto w czwartek (26 lutego). Firma powiększyła powierzchnię o dodatkowe 10 tys. m kw. Dotychczasowa wynosiła 18 tys. m kw.

Inwestycja kosztowała 40 milionów euro. MTU w Parku Naukowo-Technologicznym w Jasionce w pobliżu lotniska działa od 2009 roku. Firma na początku zatrudniła 200 osób. Rozbudowa fabryki w Jasionce jest częścią strategicznego planu rozwoju polskiego oddziału firmy.

Inteligentna specjalizacja

Rozbudowa zakładu pozwoli na utworzenie kolejnych 250 nowych miejsc pracy do 2020 roku. – Mamy prawo być dumni z sukcesu, jaki osiągnęliśmy przez okres 6 lat działalności. Liczba zatrudnionych pracowników powiększyła się w tym okresie z 200 do ponad 500 osób – mówi Krzysztof Zuzak, dyrektor podrzeszowskiego zakładu MTU.

– Rozbudowany zakład jest kolejną ważną inwestycją wpisującą się w przyszłość naszego przedsiębiorstwa – dodaje Rainer Martens, członek zarządu Grupy MTU ds. technicznych.

W otwarciu nowej hali MTU brały udział także władze województwa podkarpackiego. Marszałek Władysław Ortyl mówił, że inwestycja firmy wpisuje się w kierunki rozwoju naszego województwa.

– Branża lotnicza jest naszą inteligentną specjalizacją i dobrze, że się tak dynamicznie rozwija. To także dobra wiadomość z względu na nowe miejsca pracy – mówił Ortyl.

Reklama

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

Marszałek wręczył na pamiątkę władzom firmy srebrny herb województwa. Otwarcie hali uświetnił występ światowej sławy pianisty Krzysztofa Herdzina.

Więcej produkcji

Polski oddział MTU pełni kluczową rolę w strategii produkcji komponentów do silników lotniczych. Głównym celem rozbudowy było zwiększenie zdolności produkcyjnych zakładu. W Jasionce będą powstawać elementy do nowoczesnych silników GTF (Geared Turbo Fan), m.in. moduły niskociśnieniowe. Nowe silniki wytwarzają 50 proc. mniej hałasu i potrzebują 20 proc. mniej paliwa.

– Połowa tego silnika powstawać będzie w Ameryce Północnej i druga połowa gdzieś na świecie. I 20 proc. to jesteśmy my, w Polsce – podkreślał Marek Darecki, prezes Doliny Lotniczej i szef WSK Rzeszów.

W WSK będą produkowane przekładnie do silników GTF, a w MTU turbiny niskiego ciśnienia. – Dziś nie ma kraju, oprócz USA, który byłby w stanie samodzielnie skonstruować, zbudować, a potem obsługiwać duży silnik pasażerski – powiedział Darecki.

Zakład w Jasionce dostarcza komponenty i usługi dla nowatorskich silników z rodziny PW1000G, wykorzystywanych m.in. w samolotach Airbus A320neo. Dodatkowe zadania związane ze zwiększeniem udziału Grupy MTU w programie silników V2500 (m.in. dla samolotu pasażerskiego Airbus A320) będą również realizowane w rozbudowanej części zakładu.

Poza tym w Rzeszowie został powiększony wydział montażu modułów turbin niskiego ciśnienia, który docelowo osiągnie pełną zdolność produkcyjną w 2017 roku. Zwiększony zostanie również zakres prac badawczo-rozwojowych. Zespół inżynierów Centrum Badawczo-Rozwojowego dostarczający usługi inżynieryjne dla Monachium, obecnie zyskał rangę równorzędnego partnera biznesowego w bieżących projektach.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama