Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News
Reklama

W Rzeszowie, zgodnie z zapowiedziami, działają już kolejne przystanki MKS. Pełna integracja transportu aglomeracji rzeszowskiej ma być kluczem do jej rozwoju. W planach jest wprowadzenie zintegrowanego biletu, np. z Łańcutem. Z innymi gminami rozmowy trwają.

– Z posłem Adamem Dziedzicem zapowiadaliśmy ożywioną, intensywną, nową jakość współpracy pomiędzy miastem, a sąsiednimi gminami w ramach Rzeszowskiej Aglomeracji – podkreślił Konrad Fijołek, Prezydent Miasta Rzeszowa.

Jednym z pierwszych konkretnych działań na rzecz integracji była niedawna uchwała Rady Miasta Rzeszowa, która umożliwia autobusom komunikacji podmiejskiej zatrzymywanie się na pięciu nowych przystankach w mieście. Celem długoterminowym jest stworzenie zintegrowanego systemu transportu kolejowo-autobusowego oraz wspólnego biletu.

– Liczymy na dalsze kroki, które pozwolą na jeszcze ściślejszą współpracę i usprawnienie komunikacji – mówił podczas konferencji prasowej przed rzeszowskim Ratuszem Remigiusz Wzorek, wiceprzewodniczący Zgromadzenia Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” (ZGPKS). 

Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News

MKS – kolejne przystanki

Na liście przystanków MKS Rzeszów, na których mogą się zatrzymywać autobusy Związku Gmin (MKS) dołączyło 5 kolejnych. 

  1. Dworzec PKP przy nowo otwartym Rzeszowskim Centrum Komunikacji.
  2. Plac Kilińskiego między Placem Bardowskiego a Placem Dworcowym.
  3. Piłsudskiego ZDZ, nowo powstały przystanek po stronie hali targowej, który bardzo często był wymieniany jako oczekiwany przez korzystających z hali targowej.
  4. Al. Wyzwolenia przy skrzyżowaniu z ulicą Przytorze.
  5. Al. Wyzwolenia przy wyjeździe z ulicy Ujejskiego.

– Dzięki tym działaniom, transport publiczny ma stać się bardziej dostępny i wygodny dla mieszkańców, co ma zachęcić ich do częstszego korzystania z autobusów i pociągów zamiast samochodów – mówi Łukasz Dziągwa, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

– W ten sposób z 640 przystanków tylko niespełna 40 jest wyłączonych dla naszego operatora, jakim jest MPK Rzeszów – dodał. Zaznaczył też, że Rzeszów widzi wyraźny wzrost liczby pasażerów korzystających z kolei regionalnej, co stanowi pozytywny trend, który miasto zamierza intensyfikować.

200 tys. samochodów z aglomeracji wjeżdża do Rzeszowa

Takie wyliczenia podał Grzegorz Wrona, zastępca prezydenta Rzeszowa, dlatego jak powiedział, koniecznym jest, żeby nasi goście, pracownicy zakładów na terenie Rzeszowa, uczniowie i studenci, korzystali z komunikacji miejskiej w sposób dogodny.

– Chcemy zrobić wszystko, żeby obecny, niechlubny wskaźnik, który dzisiaj wynosi 1,2  osoby, na 5 lub 6 samochodów znacznie się zmienił, żebyśmy byli i aglomeracją, i miastem, które jest miastem nowoczesnym, również z takiego ujęcia, w którym można poruszać się w sposób przyjemny i bezpieczny redukując ilość korków, które niechybnie we wszystkich dużych miastach stają się niestety zmorą mieszkańców – powiedział. 

Perspektywy na przyszłość

Burmistrz Głogowa Małopolskiego, Tomasz Skoczylas, podkreślił znaczenie współpracy z Rzeszowem dla rozwoju okolicznych gmin.

– Mieszkańcy naszej gminy od dawna apelowali o więcej przystanków w Rzeszowie, z których mogliby korzystać, i to właśnie się dzieje – mówił burmistrz. Wyraził także nadzieje mieszkańców, że wkrótce zostanie wprowadzony zintegrowany bilet, który umożliwi mieszkańcom łatwiejsze korzystanie z różnych środków transportu w podróży do i z Rzeszowa. 

O wprowadzeniu zintegrowanego biletu toczą się już rozmowy władz Rzeszowa z Tyczynem, Łańcutem i Krasnem. 

Prezydenta Rzeszowa, Konrad Fijołek i poseł Adam Dziedzic są autorami zmian i wprowadzają kolejne. 

(Red)

Reklama