Zdjęcie: Podkarpacki Urząd Marszałkowski
Reklama

436 pasażerów pomieści czteroczłonowy “Elf 2”, który dla Podkarpacia wyprodukowała bydgoska firma “Pesa”. Szynobus wjechał już na nasze tory. 

“Elf 2” będzie obsługiwany przez spółkę Przewozy Regionalne. Maksymalna prędkość szynobusu wynosi 160 km/h. To jeden z dwóch czteroczłonowych elektrycznych “Elfów 2”, które w “Pesie” zamówił samorząd podkarpacki. 

Jak poinformował Podkarpacki Urząd Marszałkowski w Rzeszowie, pojazd z rodziny „Elf 2” należy do najnowszej generacji elektrycznych zespołów trakcyjnych. Powstał zgodnie z najnowszymi normami kolejowymi TSI. 

– Dla podwyższenia komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów przewidziano dwie toalety, klimatyzację, Wifi, uchwyty do przewozu 8 rowerów, 2 miejsca dla wózków osób niepełnosprawnych lub większy bagaż, monitoring, 2 automaty biletowe – informuje Podkarpacki Urząd Marszałkowski. 

W szynobusie został zamontowany system, który będzie pokazywał pasażerom informacje o tym, jakie mają możliwości podróżowania po Rzeszowie miejskimi autobusami po wyjściu z pociągu. Ponadto w szynobusie zamontowano defibrylatory AED, która chronią życie pasażerów w przypadku chorób krążenia.

“Pesa” dla Podkarpacia ma zrealizować kontrakt o wartości 140 mln zł. Obejmuje on dostawę 5 trzyczłonowych i 2 czteroczłonowe szynobusy. W grudniu 2017 r. bydgoska firma dostarczyła 3 trzyczłonowe składy “Elf 2”.

W ciągu najbliższych dwóch lat samorząd podkarpacki kupi jeszcze 10 szynobusów (osiem elektrycznych i dwa spalinowe) na potrzeby budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Szynobusy będą kursowały na trasach: Rzeszów Główny – Dębica, Rzeszów Gł. – Przeworsk, Rzeszów Gł. – Kolbuszowa; Rzeszów Gł. – Strzyżów.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

7 KOMENTARZE

  1. Jaki szynobus? Tylko na Podkarpaciu media popełniają takie błędy… w TV to samo. Ręce opadają – a potem opinia publiczna używa podobnych określeń. To normalny pociąg… inaczej EZT – czym on sie różni od stary pociągów? Że jest nowy i ma lepsze parametry i wyposażenie ale nadal to jednostka elektryczna.

  2. Powinno być:
    “Pięć sztuk czteroczłonowych i dwie sztuki trzyczłonowych EZT.”
    Czyli odwrotnie jak zostało zakupione.
    Dzięki 🙂

  3. Kto teraz gościu kupuje EZT 2-członowe? Taki zakup to dopiero byłoby działanie na szkodę mieszkańców.
    Więcej takich pomysłów – serce się raduje jak mądrego się czyta.

  4. Ostatni zakup nowego taboru powinien był wyglądać odwrotnie.
    Pięć sztuk czteroczłonowych i dwie sztuki dwuczłonowych EZT.
    Jeśli w kolejnych przetargach nie będzie zastrzeżenia o konieczności wykazania się przez producenta taboru o terminowych dostawach to oznaczać to będzie o upolitycznieniu przetargu i działaniu na szkodę mieszkańców województwa.

  5. Autobus szynowy (potocznie szynobus) – to lekki wagon silnikowy lub zespół trakcyjny o napędzie spalinowym, służący do obsługi ruchu pasażerskiego na liniach o niewielkich potokach podróżnych.
    W tym przypadku na podkarpackie tory wjechał czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny (EZT) inaczej pojazd szynowy z napędem elektrycznym.

  6. Szkoda ze na takie krótkie trasy będą luksusowe szynobusy, a na trasę do Lublina gdzie jedzie się prawie 4 godziny puszczają takie stare szynobusy które mają takie niewygodne siedzenia ze szok..

Comments are closed.