Zdjęcie: PKP PLK

Bliższy dostęp do kolei, peron dostosowany do potrzeb podróżnych i możliwość przejazdu w stronę Lublina i Stalowej Woli – to korzyści nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Podróżni będą mogli z niego korzystać od 9 czerwca.

Przystanek Rzeszów Zachodni powstał nad aleją Wyzwolenia. Jak twierdzi Dorota Szalacha ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, przystanek zapewni dostęp do 14 pociągów, jadących m.in. w stronę Lublina i Stalowej Woli. Dla podróżnych przygotowano wiaty i ławki. Peron ma oświetlenie, zamontowano czytelne oznakowanie i tablice informacyjne z rozkładami jazdy.

Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, pochylnia oraz ścieżki dotykowe, pola uwagi i pasy ostrzegawcze ułatwią komunikację.

W grudniu, Rzeszów Zachodni będzie miał także drugi peron – peron wyspowy, przy którym z obu stron będą mogły zatrzymywać się pociągi. Podróżni będą z niego wyjeżdżać i przyjeżdżać pociągami kursującymi na trasie Kraków – Rzeszów – Przemyśl. Będzie też winda.

Zdjęcie: PKP PLK

Nowy przystanek Rzeszów Zachodni jest częścią przebudowy stacji Rzeszów Główny. W połowie 2021 r. na peronach powstaną windy i schody ruchome. Pojawią się też nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Zabytkowa kładka na torami, która łączy centrum miasta z osiedlem 1000-lecia, zostanie rozebrana, kładkę zastąpi nowe przejście pod torami.

Prace przebiegają zgodnie z planem. Na przełomie czerwca i lipca rozpoczną się roboty w centralnej części stacji oraz przy wiadukcie na ul. Batorego. Do końca czerwca gotowe będą też mosty nad al. Wyzwolenia. Pociągi płynnie pojadą po trzech nowych obiektach. Sprawniejszy będzie także ruch drogowy w rejonie mostów.

– Kończą się prace na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Marii Konopnickiej. Nowoczesne urządzenia i nowa jezdnia zwiększą poziom bezpieczeństwa użytkowników skrzyżowania – twierdzi Dorota Szalacha. Łączny koszt wszystkich inwestycji przekracza 200 mln zł. 

Zdjęcie: PKP PLK

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama