Zdjęcie: Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa
Reklama

Siedem firm chce zaprojektować i wybudować Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne. Oferty zaczynają się od 73 mln zł, a kończą na 109 mln zł.

W piątek w końcu udało się otworzyć oferty na budowę RCK. – Do przetargu zgłosiło się 7 firm. Najniższa oferta opiewa na 73 mln zł, najwyższa na 109 mln zł. Na inwestycję mamy do wydania 91,5 mln zł – mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

– Oferty będą teraz analizowane. Jesteśmy przekonani, że uda nam się wybrać wykonawcę w pierwszym podejściu. Ofert, które mieszczą się w naszych możliwościach finansowych, jest pięć – dodaje.

Złożyli je: Budimex z Warszawy – 73,7 mln zł, Erbud z Warszawy – 81,5 mln zł, Admietz ze Strzelec Opolskich – 82,9 mln zł, Baudziedzic z Rudnej Małej – 85,1 mln zł, SKB z Warszawy – 88,3 mln zł. Najwyższą i jedyną trzycyfrową ofertę złożyło konsorcjum firm z Krakowa i Chmielnika: Ajprofibud i Torpol – 109,2 mln zł. 

Miasto otwarcie ofert początkowo zaplanowało na połowę lipca br. Tego planu jednak nie udało się zrealizować, m.in. dlatego, że potencjalni wykonawcy zadali prawie 1000 pytań, a odpowiedź na nie zajęła dość sporo czasu. Niemniej jednak miasto liczy na to, że RCK zrealizuje w wyznaczonych sobie wcześniej terminach.

Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się projektowanie inwestycji, które potrwa rok. W latach 2022-2023 zaplanowano budowę centrum przesiadkowego. Inwestycja zakłada przebudowę placu przed dworcem PKP. Powstaną perony autobusowe oraz miejsce dla ładowarek autobusów elektrycznych. Z placu docelowo mają korzystać autobusy miejskie i regionalne.

W podziemiach ma powstać parking na minimum 110 miejsc, m.in. dla taksówek, osób wysiadających, około 30 miejsc typu Kiss&Ride oraz około 60 tzw. długiego postoju.

Plan budowy RCK przewiduje także przebudowę układu drogowego w centrum miasta – od skrzyżowania ul. Grottgera z ul. Asnyka do skrzyżowania z ul. Żeromskiego. Powstanie m.in. dwupasmowe rondo.

Zostanie przebudowany również budynek dworca PKP. Zmieni się przede wszystkim jego wewnętrzna aranżacja, która ma być bardziej funkcjonalna dla pasażerów. Budynek zyska także nowoczesny systemy teleinformatyczne.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: