Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzki w Rzeszowie otrzymał dwie oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę 3. odcinka z pięciu tras rowerowych na Podkarpaciu w ramach projektu, łączące pięć województw ściany wschodniej.
Jak nas poinformowała Ewa Sudoł-Sikora, rzecznik prasowy PZDW w Rzeszowie, w przetargu na budowę trzeciego odcinka oferty złożyli: spółka „Matbud” z Boguchwały i Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa.
Różnice cenowe w ofertach są kolosalne. „Matbud” jest w stanie zaprojektować i wybudować trzeci odcinek trasy rowerowej za prawie 8 mln złotych, a MPDiM chce za to blisko 27,5 mln zł.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie na zrealizowanie trzeciego odcinka ma zagwarantowane blisko 8,5 mln zł. Ewa Sudoł-Sikora twierdzi, że oferty obu firm są analizowane.
Cztery oferty
Z pięciu przetargów na budowę podkarpackich ścieżek rowerowych dotychczas oferty zostały otwarte tylko w jednym – na budowę pierwszego odcinka, ale przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty.
PZDW otrzymał do tego przetargu oferty czterech firm: warszawskiego „Erbud-u”, konsorcjum firm: „Stal-Tech z Radymna i firmy remontowo-budowlanej „Piotrowski” z Wiązownicy, „Matbud-u” z Boguchwały, „Antex-u” Lubyczy Królewskiej.
Najwyższą ofertę złożył „Erbud” – 6 763 mln zł, potem „Matbud” – 6 704 mln zł, „Antex” – ponad 4,5 mln zł, konsorcjum – 4,2 mln zł. PZDW na wykonanie tego odcinka zaplanował 6,130 mln zł.
„Odchudzanie” tras
W pozostałych trzech przetargach można jeszcze składać oferty. Na wykonanie 4. odcinka firmy mają czas do 8 sierpnia. W przypadku 2. odcinka – do 14 sierpnia. Na budowę 5. odcinka termin składania ofert mija 9 września.
Przetargi na budowę tras rowerowych na Podkarpaciu unieważniano już dwa razy. Powodem były zbyt wysokie ceny, jakie w ofertach składały firmy. PZDW w tym roku na inwestycje związane z budową tras zaplanował około 60 mln zł.
W ogłoszonych po raz trzeci przetargach został zmniejszony zakres inwestycji. Zrezygnowano z budowy czy przebudowy obiektów inżynierskich, bo – jak tłumaczy Ewa Sudoł-Sikora – stanowiły one bowiem najbardziej „kosztogenne elementy” tras. Konieczne stało się również skorygowanie technologii wykonania tras.
W niektórych przypadkach zrezygnowano np. z budowy 1,5 km nowego asfaltu, do 4 z 8 zmniejszono liczbę skrzyżowań dostosowanych do potrzeb rowerzystów.
Wschodni Szlak Rowerowy GreenVelo
Na Podkarpaciu trasy rowerowe (ok. 430 km długości) w ramach całego projektu obejmującego Polskę Wschodnią mają powstać do końca września 2015 roku. Do tego czasu projekt ma być rozliczony, bo w 85 procentach finansowany jest z pieniędzy Unii Europejskiej.
Cała trasa rowerowa przebiegająca przez województwa warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie, ma mieć prawie 2 tys. km. Łączny koszt projektu przekracza 274 mln zł.
Podkarpacki fragment trasy ma się zaczynać w Podlesinie (granica z województwem lubelskim). Potem ma biec przez Narol, Horyniec-Zdrój, Budomierz, Wielkie Oczy, Stubno, Wyszatyce, Przemyśl, Krzywczą, Birczę, Dynów, Błażową, Lubenię, Boguchwałę, Rzeszów, Kraczkową, Łańcut, Medynię Głogowską, Brzózę Królewską, Leżajsk, Sarzynę, Rudnik nad Sanem, Ulanów, Pysznicę, Radomyśl nad Sanem, Zaleszany i Trześń.
W maju br. całemu projektowano nadano oficjalną nazwę „Wschodni Szlak Rowerowy GreenVelo”. Na jego promocję ma być wydanych prawie 25 mln zł.
redakcja@rzeszow-news.pl
Czytasz Rzeszów News? Twoje wsparcie pozwoli nam działać sprawniej.





![Nocna łuna nad Iwlą. Samochód osobowy zamienił się w kulę ognia [ZDJĘCIA] pożar samochodu](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/12/chyrowa-pozar-samochodu-08-218x150.jpg)


![Pożar hali w zakładzie produkcyjnym na Podkarpaciu [ZDJĘCIA]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/12/pozar-czudec1-218x150.jpg)


![Prezydent Nawrocki: dzięki takim miejscom, jak hub logistyczny na Podkarpaciu, możliwa jest obrona Ukrainy [FILM & ZDJĘCIA]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/12/001_Prezydent_Karol_Nawrocki_wizyta_port_Rzeszow_Jasionka_i_POLLOGHUB_20251202_MWB20055-218x150.webp)



![Wisłokostrada w Rzeszowie na finiszu. W styczniu trasa ma być gotowa [WIDEO]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/12/wislokostrada2-218x150.jpg)
![Nowy dziecięcy OIOM w Rzeszowie otwarty. To jedyne takie miejsce na Podkarpaciu [ZDJĘCIA]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/12/otwarcie-oiom-rzeszow-218x150.jpg)
![Budowa nowej drogi ekspresowej na Podkarpaciu coraz bliżej. Trasa ułatwi dojazd do S19 [MAPA]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/10/droga-ekspresowa-pogladowe-218x150.jpg)

![Dostawczak w Jeziorze Solińskim. Internauci snują teorie – nikt nie trafił [ZDJĘCIA]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/11/polanczyk-dostawczy-w-wodzie-06-218x150.png)





![Stare rury na Podwisłoczu muszą zniknąć. Rzeszów modernizuje sieć ciepłowniczą [ZDJĘCIA]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/10/Projekt-bez-nazwy-3-2-218x150.jpg)










![Kończy się sezon turystyczny w Zamku w Łańcucie. Czeka tam wyjątkowa atrakcja [ZDJĘCIE]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/11/muzeum-zamek-lancut-storczyk-218x150.jpg)









![Wisłokostrada w Rzeszowie na finiszu. W styczniu trasa ma być gotowa [WIDEO]](https://rzeszow-news.pl/wp-content/uploads/2025/12/wislokostrada2-324x235.jpg)