PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa rozbuduje mijankę Huta Deręgowska LHS oraz wprowadzi automatyczne sterowanie ruchem na stacji Wola Baranowska LHS w powiecie tarnobrzeskim. Docelowo urządzenia pozwolą na sterowanie ruchem na blisko 100 km linii kolejowej.
Umowa podpisana
PKP LHS jako Zarządca infrastruktury szerokotorowej podpisał umowę na wykonanie prac ze zwycięzcą przetargu – konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. z Bytomia oraz Zakładów Automatyki Kombud S.A.
Dla partnerów z Ukrainy PKP LHS stał się ostatnio jednym z kluczowych szlaków eksportowych. Dzięki podpisanej umowie zwiększą się zdolności przewozowe i bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
Poprawią płynność ruchu
– Poprawimy płynność ruchu, zapewnimy lepszą kontrolę nad infrastrukturą torową, co przełoży się na znaczną poprawę parametrów przewozowych dla naszych partnerów. To istotny element modernizacji infrastruktury, która zwiększa możliwości rozwoju ekonomicznego Podkarpacia oraz Lubelszczyzny – mówi Łukasz Górecki, prezes Zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
To kolejny kontrakt, który realizuje PKP LHS oraz bytomski PWiK.
– Bardzo się cieszymy, że po raz kolejny nasza oferta okazała się zwycięska w przetargu. Poprzednie projekty zrealizowaliśmy przy bardzo dobrej współpracy z Inwestorem, jesteśmy przekonani, że tak będzie również teraz, a zamawiający odniesie wymierne korzyści z realizowanej inwestycji – dodaje Marek Nowak, wiceprezes Zarządu PWiK sp. z o.o.
Zwiększą automatyzację
W wyniku przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym wyeliminowana zostanie konieczność pieszego ruchu podczas odprawiania pociągów. Dzięki czemu poprawi się bezpieczeństwo pracy, a czas przyjmowania i wyprawiania pociągów zostanie skrócony.
Zabudowa urządzeń sterowania ruchem nowej generacji pozwoli także na zwiększenie przewozów oraz przeładunków na stacji, mijance i szlaku.
Inwestycja warta 146 mln złotych
Inwestycja o wartości ponad 146 mln złotych obejmie budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Wola Baranowska LHS, budowę nowego budynku nastawni, zabudowę nowych komputerowych urządzeń srk.
Na stacji przebudowany zostanie układ torowy, a elektryczne ogrzewanie rozjazdów zapewni niezawodność ruchu nawet w trudnych warunkach zimowych. Oprócz tego powstanie nowa droga dojazdowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz oświetleniem stacji.
Zmodernizują cała linię szerokotorową
– Naszym celem jest modernizacja całej linii szerokotorowej. Dzięki nowoczesnym urządzeniom będziemy mogli z wybranego miejsca sterować ruchem na całej trasie. Pozwoli to zapewnić naszym kontrahentom większe możliwości przewozów, szybki transport i najwyższą niezawodność dostaw – przekonuje prezes Górecki.
Co istotne, zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce komputerowe urządzenia sterowania mają zapewnić wysoki poziom niezawodności oraz bezpieczeństwa.
(oprac. red)
Czytaj więcej: