Do końca marca chętne firmy mogą zgłosić się do przetargu na przebudowę kilkunastu ulic w centrum Rzeszowa na terenie osiedli Śródmieście i 1000-lecie. Miasto do wydania ma około 50 mln zł.
Początkiem września 2019 roku rozpoczęła się przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego. Inwestycja ta jest jednym z etapów modernizacji stacji Rzeszów Główny. Kosztuje ok. 3,6 mln zł. Jezdnia pod wiaduktem będzie poszerzona do 22 metrów, zmieni się także wysokość wiaduktu – z 2,9 m do 4,60 m.
Wraz z przebudową wiaduktu zostanie przebudowany cały układ drogowy w tym rejonie. Miejski Zarząd Dróg właśnie rozpoczął poszukiwania firmy, która przebuduje kilkanaście ulic w centrum Rzeszowa w obrębie osiedla Śródmieście (północna część, po południowej stronie linii kolejowej) i osiedla 1000-lecie (po północnej stronie linii kolejowej).
Inwestycja, którą oszacowano na około 50 mln zł, zakłada budowę ronda na skrzyżowaniu ulic: Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego, Śniadeckich (okolice ZUS-u). Rondo, które będzie okalał ciąg pieszo-rowerowy, ma mieć dwa pasy ruchu.
Zostanie poszerzona także do 22 metrów ulica Batorego pod wiaduktem kolejowym. Po przebudowie droga zyska po jednym pasie w każdym kierunku, dzięki temu skończy się w tym miejscu ruch wahadłowy. Kierowcy w końcu nie będą musieli stać w korkach, które czasami sięgały od ul. Siemieńskiego aż w okolice ZUS-u.
Ponadto, zostanie rozbudowana: ulica Fredry – od ul. Głowackiego do ul. Batorego – na długości ok. 50 m (wlot ronda i skrzyżowanie z ul. Batorego), gdzie powstanie obustronny ciąg pieszo-rowerowy oraz ul. Głowackiego – od ul. Fredry do al. Piłsudskiego – na długości ok. 90 m (wlot ronda i przebudowa zatoki autobusowej oraz chodników).
Przebudowane zostanie także skrzyżowanie z ulicą Siemiradzkiego. W planach jest też budowa nowej drogi (ok. 400 m_ – od planowanego ronda niedaleko ZUS-u do skrzyżowania z ul. Styki i przedłużenie ul. Żółkiewskiego wraz z przebudową skrzyżowań z ul. Śniadeckich i ul. Orzeszkowej.
Bądź na bieżąco.
Obserwuj nas na Instagramie!W planach jest również rozbudowa ulicy Śniadeckich na odcinku od nowo projektowanej ulicy, poszerzenie ul. Orzeszkowej, tak by mogły nią jeździć autobusy oraz rozbudowa ul. Batorego – od skrzyżowania z ul. Orzeszkowej do ul. Żółkiewskiego (ok. 175 m). Ponadto, zostanie zamknięta ul. Żółkiewskiego. Na końcu tej drogi powstanie plac do zawracania.
W planach jest też rozbudowa ul. Siemieńskiego – od ul. Kochanowskiego do skrzyżowania z ulicą Maczka (ok. 450 m), wraz z rozbudową skrzyżowań z ul. Kochanowskiego i ul. Kosynierów, budową zatok autobusowych, chodnika po stronie zachodniej, ścieżki rowerowej. Zostanie także rozebrany i na nowo wybudowany most nad Przyrwą.
– Planowana przebudowa układu komunikacyjnego w centrum miasta ma przede wszystkim poprawić komunikację między al. Piłsudskiego a ul. Maczka – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. – Nowy układ drogowy oznacza także, że kierowcy będę musieli przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu w tej części Rzeszowa.
Obecnie ruch między al. Piłsudskiego i ul. Maczka odbywa się ulicami: Głowackiego, Batorego, Żółkiewskiego i Siemieńskiego. Po przebudowie ruch będzie prowadzony ul. Głowackiego, przez nowe rondo, następnie nową drogą i dalej ul. Żółkiewskiego oraz ul. Siemieńskiego.
Jeśli chodzi o miejskie autobusy, te po przebudowie będą jeździły od al. Piłsudskiego do przystanku na skrzyżowaniu ulic Batorego i Bardowskiego, a następnie ulicami: Batorego, Orzeszkowej, nową drogą i dalej ulicami: Żółkiewskiego i Siemieńskiego do ul. Maczka.
Przebudowa układu komunikacyjnego między osiedlami 1000-lecia i Śródmieściem, jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg w pierwszym podejściu, powinna rozpocząć się już w czerwcu. Drogowcy chcą, by nowy układ komunikacyjny był gotowy najpóźniej jesienią 2022 roku.
joanna.goscinska@rzeszow-news.pl