Zdjęcie: PKP PLK
Reklama

Dobiegają końca prace przy budowie nowego peronu Rzeszów Zachodni. Pasażerowie będą mogli z niego korzystać od czerwca br.

Przystanek Rzeszów Zachodni powstaje nad al. Wyzwolenia. Wymieniono już kilkusettonowe konstrukcje trzech mostów przy tej ulicy. Po dwóch odbywa się już płynny ruch pociągów. Ostatnią nową 160–tonową konstrukcję zamontował specjalny dźwig nocą z 11 na 12 kwietnia. Rozpoczęło już na niej układanie toru i zabudowa sieci trakcyjnej.

Trzy nowe obiekty mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym. Do przebudowy mostów, których konstrukcje stalowe ważą 485 ton, użyto m.in. 120 ton zbrojenia i ponad 850 m sześc. betonu. Przyczółki obiektów posadowiono na blisko 160 palach o długości 15 m. 

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (inwestor) zapowiada, że pasażerowie pociągów kursujących na trasie Ocice – Rzeszów z nowego przystanku będą mogli korzystać za dwa miesiące – od czerwca. 

– Już kończy się budowa 200 m peronu. Zakończono konstrukcję pochylni, która ułatwi pasażerom, w tym osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, dojście na peron. Montowane są ławki. Dobrą orientację w podróży zapewnią gabloty i tablice informacyjne – poinformowała Dorota Szalacha z PKP PLK. 

Na nowym przystanku powstaje także drugi peron – wyspowy. Zapewni on obsługę podróżnych na linii Kraków – Rzeszów – Przemyśl (nr 91). Trwa budowa szybu windowego. Powstają schody, układane są płyty peronowe. Z tego obiektu podróżni skorzystają od grudnia br., gdy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy pociągów. 

Budowa nowego przystanku Rzeszów Zachodni jest częścią przebudowy stacji Rzeszów Główny. W połowie br. rozpoczną się prace w centralnej części stacji. Planowana jest także przebudowa wiaduktu przy ul. Batorego. Częścią inwestycji jest także przebudowa przejazdu przy ul. Marii Konopnickiej, która ma się zakończyć w połowie br. 

Na inwestycje PKP PLK wydadzą 205 mln zł. Finał wszystkich prac jest przewidziany na połowę 2021 roku.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

5 KOMENTARZE

Comments are closed.