Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, jako jedyna uczelnia z Podkarpacia, została jednym z finalistów szóstej edycji Genius Universitatis, ogólnopolskiego konkursu na kreatywną kampanię rekrutacyjną uczelni.
Wyników konkursu ogłoszono podczas XXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego 2017 w Pałacu Kultury i Nauki. W tej edycji Genius Universitatis zgłoszono ponad 100 prac z kilkudziesięciu polskich uczelni.
Kapituła oceniająca składała się ze znanych specjalistów ds. marketingu m.in.: Katarzyny Dragović, założycielki Szkoły Mistrzów Reklamy, Jacka Kotarbińskiego, ekonomisty, eksperta w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą, Pawła Tkaczyka, właściciela agencji brandingowej MIDEA, Jacka Szlaka, redaktora naczelnego portalu Marketing przy Kawie oraz Bianki Siwińskiej, dyrektor zarządzającej Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.
W kategorii „reklama prasowa” wyróżniona została Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, która zajęła drugą pozycję. Na pierwszym miejscu we wspomnianej kategorii uplasowała się Politechnika Wrocławska, a trzecie miejsce uzyskała Politechnika Gdańska.
– Konkurs jest organizowany od sześciu lat. W 2013 nagrodzono informator rekrutacyjny oraz gadżet promocyjny WSIiZ. Rok później, serwis rekrutacyjny. W minionym roku doceniono nasze „Warsztaty graficzne dla maturzystów – (GRA)fika”, przygotowane z myślą o potencjalnych kandydatach na studia na grafice komputerowej i produkcji multimedialnej. Zajęliśmy wówczas trzecie miejsce w kategorii event wspierający rekrutację. W tym roku wysoko oceniono naszą reklamę prasową, promującą elitarne, jedyne takie w Polsce, studia Aviation Management (Zarządzanie Lotnictwem) – informuje Aneta Rozborska, dyrektor ds. rekrutacji i marketingu WSIiZ w Rzeszowie.
– Czyste, przejrzyste, z jasnym komunikatem i grafiką dopasowaną do tekstu – tak kampanię rzeszowskiej uczelni skomentował Paweł Tkaczyk specjalista ds. marketingu i wizerunku.
– Genius Universitatis – duch miejsca, opiekuńcza siła wyzwalająca poczucie wspólnoty studentów i ich mistrzów, jest ideą łączącą misje wszystkich liczących się szkół wyższych – mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, organizującej konkurs.
– Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelniane – dodaje Siwiński.
W obecnej edycji konkursu można było przedstawić narzędzia marketingowe wykorzystywane w promocji uczelnianej rekrutacji na studia w roku akademickim 2016/17. Każda uczelnia mogła zgłosić pracę w takich kategoriach jak: reklama prasowa wspierająca rekrutację, event wspierający rekrutację, kampania w mediach społecznościowych, content marketing, rekrutacyjny serwis internetowy oraz video online.
(ak)
redakcja@rzeszow-news.pl