Strefa płatnego parkowania w Rzeszowie

Dopiero w tym tygodniu będzie wiadomo, czy przetarg na wykonawcę strefy płatnego parkowania w Rzeszowie zostanie powtórzony.

Władze Rzeszowa mają kolejny problem. Na ogłoszony przez miasto przetarg, zgłosiła się tylko jedna firma.

– Cena zaproponowana w ofercie przekracza też kwotę, jaką miasto chciało wydać na to zadanie, czyli ok. 6 mln zł. – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta miasta. – W tym tygodniu zapadnie decyzja, czy przetarg zostanie powtórzony, czy znajdziemy dodatkowe pieniądze i przetarg zostanie jednak rozstrzygnięty.

Pierwotnie otwarcie ofert zaplanowano na 9 kwietnia. Miejska Administracja Parkingów i Targowisk przesunęła ten termin najpierw na 17, później na 24 kwietnia.

Cały czas do MATiP-u wpływały też szczegółowe pytania dotyczące wymagań zawartych w przetargowej specyfikacji. Zarówno pytania, jak i odpowiedzi organizatora przetargu, były na bieżąco zamieszczane w miejskim Biuletynie Informacji Publicznej.

Miasto ma problem również dlatego, że strefa płatnego parkowania, wraz z całą infrastrukturą, musi powstać jeszcze w tym roku. Wymusza to program transportowy, który Rzeszów realizuje za ok. 330 mln zł. Jest on współfinansowany z pieniędzy Unii Europejskiej. Realizacja programu musi się zakończyć w tym roku, jeśli miasto nie chce stracić unijnej dotacji.

Na stworzenie strefy potrzeba czasu

Do tego zadanie jest na tyle skomplikowane, że na jego realizację potrzeba sporo czasu. Pierwotnie zakładano więc, że prace rozpoczną się w połowie maja, tak aby skończyć do 30 listopada.  Teraz nie wiadomo, czy tych terminów uda się dotrzymać.

Firma, która ostatecznie wygra przetarg, będzie musiała wykonać wszystkie prace, począwszy od zaprojektowania całego systemu płatnego parkowania aż po montaż i instalacje wszystkich urządzeń. Na jej głowie będzie także wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.

– W mieście pojawić się ma 130 nowoczesnych parkomatów – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta miasta. – Zainstalowanych będzie również 12 elektronicznych tablic, które będą rozmieszczone na terenie Rzeszowa i będą informować kierowców, gdzie najbliżej znajdą miejsce postojowe.

Przy siedzibie MATiP-u, przy ul. Hanasiewicza, powstać ma również Centrum Obsługi Strefy Płatnego Parkowania – coś na kształt istniejących już w Rzeszowie: Centrum Obszarowego Sterowania Ruchem Drogowym oraz Centrum Zarządzania Transportem Publicznym.

Wstępnie wiadomo, że cała strefa płatnego parkowania w Rzeszowie, ma się składać z dwóch podstref. W obu ma się znaleźć ok. 2,5 tys. miejsc parkingowych. Parkowanie w strefie będzie płatne w dni robocze od 9:00 do 17:00.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama