Symulacje biznesowe w wirtualnym środowisku stworzone przez trójkę pracowników Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie mają duże szanse na zaistnienie na rynku. Startup „Revas” otrzymał dotację w wysokości 800 tys. zł z Polskiej Agencji Rozwój Przedsiębiorczości.
Pomysłodawcami „Revas” (z języka esperanto oznacza „marzyć/śnić”) są Wojciech Pitura, Elżbieta Szczepaniak, Paweł Cudek. Od 1,5 roku intensywnie przygotowywali się, by ich startup otrzymał wsparcie finansowe. Jego innowacyjność i potencjał biznesowy doceniła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która młodym biznesmenom przyznała 800 tys. zł dotacji.
– Pracujemy po nocach nad projektem w zasadzie codzienne. Projektujemy, programujemy, planujemy, szkolimy i promujemy nasze produkty – mówią pomysłodawcy startupu „Revas”.
Startup zajmuje się dostarczaniem narzędzi edukacyjnych – branżowych symulacji biznesowych do szkół, uczelni oraz firm szkoleniowych. Gracze tworzą wirtualne przedsiębiorstwa i wirtualnie zarządzają jego finansami.
– Ich zadaniem jest podejmowanie szeregu decyzji podobnych do tych, które muszą podejmować właściciele firm działających w realnym świecie. Uczestnicy symulacji przypisują funkcje poszczególnym członkom zespołu, tworzą misję oraz ustalają strategię działania. Ponadto, gracze zajmują się zatrudnianiem pracowników oraz ustalaniem wynagrodzeń. Decydują o jakości usług, produktów, cenie, marketingu – wyjaśnia Wojciech Pitura.
Przykładowo uczniowie z klasy o profilu mechanicznym będą mogli zarządzać wirtualnym warsztatem samochodowym, natomiast uczniowie z liceum o profilu informatycznym serwisem IT. – Staramy się, aby dzięki naszym symulacjom młodzi ludzie lepiej rozumieli biznes, aby nie wpadali do tych nieszczęsnych 80 procent firm, które upadają w pierwszym roku działalności – tłumaczą pomysłodawcy „Revas”.
Po każdych decyzjach gracze otrzymują wyniki swoich decyzji w zestawieniu z wynikami firm konkurencyjnych. Są oceniani na podstawie karty wyników, która składa się z wyniku ekonomicznego, rozwoju firmy, zadowolenia pracowników, zadowolenia klientów oraz poziomu zadłużenia.
– Uczniowie mogą w praktyczny sposób zobaczyć, jaki wpływ ich decyzje mają na wyniki ich firm. Mogą zrozumieć wiele aspektów ekonomicznych prowadzenia biznesu – popyt, podaż, elastyczność cenowa popytu, przychód, koszt, dochód itp. – twierdzi Wojciech Pitura. – Dzięki naszym symulacjom gracze mają możliwość uczyć się procesu podejmowania decyzji w biznesie, kreatywnego myślenia, logicznego myślenia, pracy w zespole i wiele innych – dodaje.
Symulacje stworzone przez „Revas” umożliwiają graczom kontakt z realistycznymi dokumentami finansowymi wykorzystywanymi w biznesie, np. książka przychodów i rozchodów, tabela amortyzacyjna czy wyciągi bankowe. Twórcy startupu uważają, że rywalizacja między zespołami zwiększa zaangażowanie graczy i motywację do nauki.
– Wszystkie zespoły w ramach jednej symulacji konkurują między sobą o klientów. Decyzje podejmowane przez każdy zespół wpływają na wyniki pozostałych wirtualnych firm, dzięki czemu każda gra jest ekscytująca i wciągająca – nie ma jednej dobrej odpowiedzi i strategii działania, a każda symulacja jest inna w zależności od decyzji graczy – twierdzi Wojciech Pitura.
Dzięki dotacji z PARP-u, pomysłodawcy „Revas” mają szanse swój startup wprowadzić na szerokie wody biznesowe.
– Będzie ciężko, ale obiecujemy, że damy z siebie wszystko, aby wprowadzić nasze produkty na rynek z sukcesem. Marzyliśmy o tym od zawsze. Nawet nazwę wybraliśmy z myślą o naszych marzeniach biznesowych oraz marzeniach biznesowych młodych ludzi – dodają twórcy „Revas”.
Dodatkowe informacje o rzeszowskim startupie możecie znaleźć na stronie www.revas.pl
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl