Trzy tytuły, cztery spektakle, jedne wesołe, drugie mistyczne, czyli jak będzie wyglądał styczeń w Teatrze Przedmieście w Rzeszowie.
Teatr Przedmieście Anety Adamskiej to klimatyczne niewielkie miejsce, do którego od czasu do czasu warto zajrzeć. W styczniu aktorzy zagrają dla nas „Kroniki podwórkowe” (11 stycznia, godz. 11:00), „Circus Paradise” (13 stycznia, o godz. 19:00).
Pod koniec stycznia (18 i 20 o godz. 19:00) Teatr Przedmieście zagra także jeden ze swoich najnowszych spektakli – „Fausta” wg tekstów Johanna Wolfganga Goethego i Christophera Marlowe’a.
Bilety w cenie 20/30 zł można kupić w teatrze. Rezerwacji można dokonać pod numerem 667 714 730.
„Circus Paradise” wg „Parad” Jana Potockiego i „Dekameronu” Giovanniego Boccaccia to szalone i wesołe widowisko pełne energii i niecodziennych sytuacji. Zawiłe gry miłosne, liczne żarty sceniczne, gra słów i frywolny humor commedii dell’ arte ukazują nam prawdę o nas samych, o naszych słabościach i pragnieniach.
Spektakl jest barwny i groteskowy, czasem oniryczny, czasem przewrotny, przedstawia niewątpliwie zabawne historie ludzkich namiętności.
„Kroniki podwórkowe”
Z kolei „Kroniki podwórkowe” to próba cofnięcia się do naszej dziecięcej niewinności, naszego podwórka i marzeń. Krajobraz dzieciństwa pełen jest nie tylko sielskich wspomnień, ale też bólu, niespełnienia i gorzkiego smaku porażki.
W tle tej historii przewijają się burzliwe lata 80., czarno-białe fotografie, pochody pierwszomajowe i cień Czarnobyla. To czas przełomu, niewidzialnego zagrożenia, zmian społeczno-politycznych, budującego się nowego świata. Droga między szkołą, podwórkiem a kościołem to miejsce naszych najważniejszych odkryć, przeżyć, doświadczeń, które wpływają na późniejsze życie.
„Faust”
Natomiast „Faust” w wykonaniu „Przedmieścia” to wielka klasyka przefiltrowana przez autorską wizję reżyserki – niezastąpionej Anety Adamskiej. W warstwie tekstowej scenariusza, oprócz tekstu Goethego, znajdą się fragmenty dramatu Christophera Marlowe’a, a także teksty z dzienniczka Siostry Faustyny Kowalskiej. To opowieść o wewnętrznym konflikcie jakie toczy się w duszy każdego człowieka.
Tytułowy Faust pragnie poznać i zrozumieć prawa rządzące światem, pragnie konfrontacji z Bogiem i spotkania z siłami piekła, wreszcie pragnie doświadczyć czystej, romantycznej miłości. Głównym pytaniem tego spektaklu jest: co stanie się z nami, jeśli zapomnimy o Bogu? Co stanie się z naszą duszą, jeśli zapomnimy, że to jedyna nieśmiertelność jaką tutaj mamy na ziemi…
oprac. (jg)
redakcja@rzeszow-news.pl