Trzy tytuły, cztery spektakle, jedne wesołe, drugie mistyczne, czyli jak będzie wyglądał styczeń w Teatrze Przedmieście w Rzeszowie.
Teatr Przedmieście Anety Adamskiej to klimatyczne niewielkie miejsce, do którego od czasu do czasu warto zajrzeć. W styczniu aktorzy zagrają dla nas „Kroniki podwórkowe” (11 stycznia, godz. 11:00), „Circus Paradise” (13 stycznia, o godz. 19:00).
Pod koniec stycznia (18 i 20 o godz. 19:00) Teatr Przedmieście zagra także jeden ze swoich najnowszych spektakli – „Fausta” wg tekstów Johanna Wolfganga Goethego i Christophera Marlowe’a.
Bilety w cenie 20/30 zł można kupić w teatrze. Rezerwacji można dokonać pod numerem 667 714 730.
„Circus Paradise” wg „Parad” Jana Potockiego i „Dekameronu” Giovanniego Boccaccia to szalone i wesołe widowisko pełne energii i niecodziennych sytuacji. Zawiłe gry miłosne, liczne żarty sceniczne, gra słów i frywolny humor commedii dell’ arte ukazują nam prawdę o nas samych, o naszych słabościach i pragnieniach.
Spektakl jest barwny i groteskowy, czasem oniryczny, czasem przewrotny, przedstawia niewątpliwie zabawne historie ludzkich namiętności.
„Kroniki podwórkowe”
Bądź na bieżąco.
Obserwuj nas na Instagramie!Z kolei „Kroniki podwórkowe” to próba cofnięcia się do naszej dziecięcej niewinności, naszego podwórka i marzeń. Krajobraz dzieciństwa pełen jest nie tylko sielskich wspomnień, ale też bólu, niespełnienia i gorzkiego smaku porażki.
W tle tej historii przewijają się burzliwe lata 80., czarno-białe fotografie, pochody pierwszomajowe i cień Czarnobyla. To czas przełomu, niewidzialnego zagrożenia, zmian społeczno-politycznych, budującego się nowego świata. Droga między szkołą, podwórkiem a kościołem to miejsce naszych najważniejszych odkryć, przeżyć, doświadczeń, które wpływają na późniejsze życie.
„Faust”
Natomiast „Faust” w wykonaniu „Przedmieścia” to wielka klasyka przefiltrowana przez autorską wizję reżyserki – niezastąpionej Anety Adamskiej. W warstwie tekstowej scenariusza, oprócz tekstu Goethego, znajdą się fragmenty dramatu Christophera Marlowe’a, a także teksty z dzienniczka Siostry Faustyny Kowalskiej. To opowieść o wewnętrznym konflikcie jakie toczy się w duszy każdego człowieka.
Tytułowy Faust pragnie poznać i zrozumieć prawa rządzące światem, pragnie konfrontacji z Bogiem i spotkania z siłami piekła, wreszcie pragnie doświadczyć czystej, romantycznej miłości. Głównym pytaniem tego spektaklu jest: co stanie się z nami, jeśli zapomnimy o Bogu? Co stanie się z naszą duszą, jeśli zapomnimy, że to jedyna nieśmiertelność jaką tutaj mamy na ziemi…
oprac. (jg)
redakcja@rzeszow-news.pl