Tragiczny wypadek na torach. Policjanci ustalili tożsamość ofiar [FOTO, VIDEO]

48
Reklama

27-letni mężczyzna i 19-letnia kobieta – to śmiertelne ofiary wypadku, do którego doszło w środę po południu na niestrzeżonym przejeździe kolejowym przy ul. Warszawskiej w Rzeszowie. 

 

Jak się okazało, w wypadku uczestniczył volkswagen passat, a nie polo, jak wynikało z pierwszych ustaleń policji. Za kierownicą passata siedział 27-letni mężczyzna, mieszkaniec powiatu rzeszowskiego. On zginął na miejscu. 

– Wjechał na niestrzeżony przejazd kolejowy i zderzył się z szynobusem relacji Rzeszów – Stalowa Wola. Oprócz kierowcy, autem podróżowały dwie kobiety w wieku 19 i 18 lat.  – 19-latka z powiatu rzeszowskiego zginęła, a 18-latka z powiatu przemyskiego w ciężkim stanie trafiła do szpitala – mówi Ewelina Wrona z Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie.

Policjanci ustalają dokładne okoliczności tragedii. – Wstępnie wiadomo, że kierowca volkswagena nie dostosował się do sygnalizatora świetlnego na przejeździe kolejowym – dodaje Adam Szeląg, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Rzeszowie. 

Szynobusem podróżowało 58 osób. Pasażerom nic się nie stało, zapewniono im transport zastępczy. – Maszynista i kierownik pociągu byli trzeźwi – dodaje Wrona.

Do tragedii doszło w środę ok. godz. 14:30. – Siła uderzenia szynobusu w volkswagena była na tyle duża, że szynobus przepchnął auto na odległość około 150 m. Aby ewakuować ludzi z samochodu, musieliśmy rozcinać blachę – mówił nam Marcin Betleja, rzecznik podkarpackiej straży pożarnej.

Niestety, wypadku nie przeżyły dwie osoby. Lekarze walczą o życie drugiej pasażerki VW. 

Przez kilka godzin ruch na drodze krajowej nr 9 był zablokowany, wstrzymano też ruch pociągów na odcinku Rzeszów – Stalowa Wola, kolej wprowadziła zastępczą komunikację autobusową. – Okoliczności zdarzenia wyjaśni specjalna komisja – przekazuje Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

48 KOMENTARZE

  1. dziwna sytuacja, między tym przejściem inne oddalone są o około 500 metrów, mają kamery i szlabany, dużo trzeba zainwestować dokładając parę monitorów do dróżnika co siedzi niedaleko ? to do salonu fiata robi się specjalnie przeróbkę i zakłada nowe szlabany kpina…

  2. Popieram cię i masz słuszna rację ale są też znaki informujace o przejeździe kolejowym każdy je powinien znać który zdawał prawo jazdy przejeżdżam przez ten przejazd nie raz nie dwa z wykonywanego zawodu i zawsze się zatrzymuje bezwzględnie nie mam zaufania tam nie postawią rampy ze względu na modernizację torów

  3. … bo polacy to biedacy, szczególnie w ferencowie – ładują kasę w wizerunek zamiast poprawić bezpieczeństwo na drogach.
    Szlabany to najwyraźniej zbyt drogi i skomplikowany system jak na stolicę imitacji i pewnie zaraz ktoś powie, że “nie da się dogadać” z PKP, bo nie podlegają pod ratusz.
    Odpowiednie organy nie wyciągną żadnych wniosków z tej tragedii i za jakiś czas będzie tam kolejny wypadek.

  4. I to jest to w cywilizowanych krajach świata ruch ; torowy nie jest skonfliktowany z ruchem drogowym i pieszym
    Oczywiscie są miejsca gdzie musi byc szlaban czy przejazd przez torowisko czy przejscie dla pieszych czy droga rowerowa ale w miejscach gdzie jest duże nasilenie ruchu drogowego należy zbudować estakada – taką jaka ma byc nad ul.warszawską. i torami i od niej wyprowadzić drogi już po tamtej stronie a wszystkie przejazdy zamknąć tylko to trzeba robić a nie opowiadać że zrobiny wtedy a wtedy a czas ucieka Ludzie giną a wadza duma i marnotrawi naszą kase na to co nieistotne od X lat ; Łoj !

  5. “Ooooo, na zapisie z monitoringu dobrze widać, że kierowca busa spokojnie dwa razy by opuścił zajmowany pas i włączył się do ruchu.”
    O ile chciał jechać w stronę miasta cymbale

  6. Przejazdu przez tory w tym miejscu nie powinno być. Za blisko drogi, nie ma widoczności. Kto na to pozwolił, przy poszerzaniu Warszawskiej? Nie ma znaku stop, światła nie działają? Kierowca wtedy nie jest w stanie nic zrobić. Kto odpowie za morderstwo? Takie “innowacje” są śmiertelne.

  7. Wyrazy współczucia dla motorniczego. Szanowny Panie trzeba sobie teraz wytłumaczyć, że nie miał Pan żadnej możliwości uniknięcia tego wypadku, trzeba sobie z samym pogadać i przestać obwiniać.

  8. Zdecydowanie w tym miejscu powinien byc szlaban.Jak nie ma droznika to kamery i sterowanie zdalne szlabanami.Kierowca popelnil blad ,bo przed przejazdem winien sie zatrzymac,ale szlaban tam powinien byc i kamery tak jak na przejezdzie na Reymonta w Rzeszowie gdzie sa szlabany z kamerami a sterowanie jest z nastepnego przejazdu przy Jalowego.Szkoda tych ludzi.

  9. ewidentnie gosc nie zatrzymal sie przed przejazdem kolejowym i wjechal na tory,Nie ma zwiazku z busem – niestety nie zarobisz na tragedii ludzi. szukaj dalej

  10. Policja po przyjeździe na miejsce nie jest w stanie odróżnić VW polo od passata…masakra…kto ich w tej policji zatrudnia? 🙂 dobrze, że udało im się ustalić że to samochód a nie np. dorożka…

  11. Kampania Bezpieczny przejazd – “Zatrzymaj się i żyj”

    Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Zatrzymaj się i żyj!” pokazuje, jak istotne jest zachowanie ostrożności na przejazdach kolejowo – drogowych.

    W ciągu roku na polskich przejazdach dochodzi średnio do 250 wypadków, w których życie traci kilkadziesiąt osób. Przejazd kolejowo-drogowy to skrzyżowanie linii kolejowej z drogą. Pierwszeństwo na nim ma zawsze pociąg ponieważ droga hamowania pociągu jest zawsze dłuższa.

    Kampania Bezpieczny przejazd – „Zatrzymaj się i żyj!” ma na celu uświadomienie społeczeństwu zagrożenia wynikającego z niezachowania ostrożności na przejazdach kolejowo-drogowych. – Naszym celem jest utrwalenie wśród użytkowników dróg nawyku zatrzymywania się przed każdym przejazdem, a co za tym idzie zwiększenie bezpieczeństwa. Akcja jest skierowana do wszystkich kierowców, pasażerów, pieszych i również tych najmłodszych użytkowników dróg – komentuje Damian Górski – przedstawiciel PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

    Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Zatrzymaj się i żyj!” trwa już nieprzerwanie od 2005 roku. Z roku na rok powiększa się grono instytucji wspierających akcję. W tym roku do akcji dołączył również system Yanosik, który umożliwia kierowcom wzajemne ostrzeganie się przed nieprzewidywanymi zdarzeniami drogowymi. Dostępny jest w formie terminala oraz bezpłatnej aplikacji z nawigacją samochodową na telefony z systemem IOS, Android, Windows Phone 7. – Yanosik z odpowiednim wyprzedzeniem poinformuje kierowcę o zbliżaniu się do przejazdu– mówi Agnieszka Kaźmierczak przedstawiciel systemu Yanosik.pl

    Kampanię, której organizatorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspierają: Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komenda Główna Policji, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Związek Harcerstwa Polskiego, Polskie Radio S.A., Komenda Główna Straży Granicznej, Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej, PKP Intercity S.A., Koleje Mazowieckie Sp. z o. o., Urząd Transportu Kolejowego, Polski Czerwony Krzyż, TVP Info, Clear Channel Poland Sp. z o. o., PKN Orlen S.A. oraz Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

  12. Panie Ferenc może zamiast światełek za 1,2 mln zł warto zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców innowacyjnego miasta..Puścić radnego do PKP dogadać się i wspólnie zapewnić bezpieczny przejazd dla jego użytkowników. Czy musi tu zadziałać zasada do 3 razy sztuka… Wyrazy współczucia dla rodziców i rodzin ofiar.Świeć Panie nad ich duszami.

  13. Ooooo, na zapisie z monitoringu dobrze widać, że kierowca busa spokojnie dwa razy by opuścił zajmowany pas i włączył się do ruchu.

  14. Ogromna tragedia, w dodatku tuż przed świętami. Łzy mam na samą myśl jaka tragedia jest teraz w domach tych ofiar. Dobry Jezu a nasz Panie daj im wieczne spoczywanie, a rodzinom pocieszenie i siłę do życia bez ich bliskich.
    A z jakiej miejscowości, jeśli można..

  15. Widać, że bus zasłonił kierowcy pole widzenia z lewej strony, trzeba sprawdzić dokładnie oznakowanie przed wjazdem na tory, sprawność działania i stan techniczny sygnalizacji świetlnej itp. RODZINY POSZKODOWANYCH PROSZĘ O KONTAKT: jakubn649@gmail.com

  16. Jeśli jechał tamtędy to znaczy, że przejeżdżał tamtędy niejeden raz. Wiedział, że sygnalizacja włącza się dużo wcześniej i pewnie nie raz przejeżdżał na czerwonym. To tylko teza, ale widzę to codziennie po kilka razy i to nie tylko na tym przejeździe. To jest totalny brak odpowiedzialności narażanie innych. Sprawa prosta. Czerwone to się stoi i tyle. No ale w pogoni za traconym czasem leci się na zabój. Szkoda. A filmy pokazuje się na kursach. Niewtajemniczonych informuję, że jak na filmie widać nic to nie daje.

  17. Ehh, “mały” błąd za który przyszło słono zapłacić 🙁 takie filmy powinny być puszczane ludziom na kursach obowiązkowo, przed każdą lekcją. Źle obliczona odległość, prędkość lub nie sprawdzenie czy rzeczywiście wolno wykonać manewr, w życiu niestety nie kończy się tylko pouczeniem instruktora. Im już się to nie przyda, ale może inni coś z tego wyniosą…

  18. Akurat jeśli chcesz wiedzieć to bus czekał na możliwy wyjazd z tej drogi,aby wyjechać na Warszawską.Po zatym tam dobrze widać sygnalizację z torów nawet jak jest słonecznie.

  19. Siedziałeś w tym samochodzie, że się wypowiadasz bo nie rozumiem. Czym niby chciał zaszpanować? Zatrzymaniem się na środku przejazdu kolejowego? Daruj sobie te komentarze 🙂

  20. ignorant kierowca chciał zaszpanować 19 letnim dziewczynom no i pokazał….
    Filmik powinien być puszczany ku przestrodze każdemu kursantowi prawa jazdy w Rzeszowie.
    Mam nadziej, że jest też przestrogą dla innych szpanerów w lśniących furkach !

  21. Było słonecznie, sygnalizacja świetlna pod słońce. W takich sytuacjach nie widać czerwonego światła. Bus zasłonił torowisko – trzeba by stać aż on pojedzie – a inni trąbią (tak, presja innych bywa przyczyną wielu wypadków). Pociągi ostatnio tam nie jeździły – sam nie wiedziałem, że już wróciły. Tam było wiele podobnych sytuacji, ale ta jest chyba najtragiczniejsza. Rajcy Miejscy / Władze PKP – czy miasta innowacji nie stać na chociażby zwykłe automatyczne pół-zapory w takich miejscach? Tak bardzo szkoda tych Ludzi i ich Rodzin… [*]

  22. Z tego co pamietam światła tam są… na nagraniu zamieszczonym np. w TVN24 widać jak kierowca passata wjeżdża na przejazd zza dostawczego busa, prawdopodobnie bez dostatecznej widoczność jednocześnie ignorując ostrzegawczą sygnalizacje świetlna na przejeździe 🙁

  23. Weź oddech.
    Wypuść powietrze.
    Weź oddech jeszcze raz … wstrzymaj …
    Tyle warte jest Twoje i każdego z nas życie. Ten jeden oddech.
    Patrz jak przekorny jest los; w Tyczynie ktoś trafił 6-tkę w Totka i zapewne cieszy się jak oszalały bo możliwe, że właśnie dziś dowiedział się o wygranej, a w Rzeszowie właśnie dziś zginęło dwoje młodych ludzi (trzecia walczy o życie), śmierć przyszła za szybko. Ktoś właśnie dowiedział się, że ich syn, córka, nie wrócą do domu, na 5 dni przed Wigilią. Już nigdy. Dotarło? Po co te uszczypliwe komentarze?
    A teraz weź oddech …
    i ciesz się tym, że możesz go wypuścić i wziąć kolejny … i w spokoju bez łez siądziesz do Wigilii.

  24. W przypadku, gdy znak „Stop” znajduje się przed torami kolejowymi, to miejsce zatrzymania wyznaczy Krzyż Świętego Andrzeja ustawiony przed torowiskiem. Pamiętajmy – nie przed, nie przy ani nie za znakiem “Stop”, tylko przed znakiem G-3 Krzyż Świętego Andrzeja. Jeżeli występuje linia zatrzymania to właśnie przy tym znaku powinna być wymalowana. Jeżeli linia nie występuje to znak precyzyjnie określa miejsce zatrzymania:

    a w tym wypadku kierowca zignorował wszystkie mozliwe przepisy ruchu drogowego i doprowadził do tragedii

Comments are closed.