Zdjęcie: Urząd Wojewódzki w Rzeszowie

– Od kilku miesięcy staramy się wprowadzić szereg udogodnień dla naszych klientów – twierdzi Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie w odpowiedzi na list jednego z naszych Czytelników, który uważa, że godziny pracy urzędu są skandaliczne.

W niedzielę opublikowaliśmy list Czytelnika Rzeszów News, który w miniony piątek (16 czerwca) „pocałował klamkę” urzędu przy ul. Grunwaldzkiej. Urząd tego dnia był zamknięty w przeciwieństwie do wielu innych urzędów. Wolny piątek urzędnicy wojewody podkarpackiego mają odpracować w sobotę 24 czerwca od 7:30 do 15:30.

Małgorzata Waksmundzka-Szarek, rzecznik Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie, twierdzi, że wolny piątek dla urzędników został wprowadzony przez premier RP Beatę Szydło, która 29 marca zarządziła, że 16 czerwca będzie dniem wolnym od pracy dla pracowników administracji rządowej.

Ale nasi Czytelnicy uważają, że wiele do życzenia pozostawiają także normalne godziny pracy urzędu w tygodniu. Wielu z nich twierdzi, że czas pracy urzędu do godz. 15:30 sprawia, że wiele osób nie jest w stanie załatwić urzędowych spraw po pracy, tylko musi specjalnie brać urlop. Dotyczy to takich spraw, jak np. wyrobienie paszportu.

Małgorzata Waksmundzka-Szarek przypomina, że oddział paszportowy urzędu w każdy wtorek ma wydłużone godziny pracy – do 17:00.

– Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie jest częścią większego systemu w ramach funkcjonującej administracji rządowej. Zawsze jesteśmy wdzięczni za wszelkie uwagi naszych klientów dotyczące funkcjonowania urzędu. Te odnośnie wydłużenia pracy w ramach dyżurów również zostaną rozważone – zapowiada rzecznik PUW.

Ale Waksmundzka-Szarek zaznacza, że decyzja w tej sprawie nie leży wyłącznie po stronie wojewody.

– Musimy sprawdzić, czy to, że klient przyjdzie do nas np. o godz. 18:00 będzie dawało nam możliwość, aby np. wydział paszportowy mógł odpowiednio obsłużyć klienta, ponieważ zależy to od działania pewnych systemów w Polsce pod które i nasz urząd jest podpięty – wyjaśnia rzecznik.

Przedstawiciele urzędu twierdzą, że od kilku miesięcy starają się usprawnić obsługę klientów urzędu, wprowadzając rozwiązania techniczne i organizacyjne, np. wspomniane wydłużenie czasu pracy do 17:00 we wtorek Oddziału Paszportowego, wprowadzenie tzw. systemu kolejkowego ułatwiającego obsługę.

– I robimy to w ramach oszczędności wygenerowanych w urzędzie.  W niedalekiej przyszłości – właśnie mając na uwadze lepszą obsługę klienta – uruchomimy także nowa stronę urzędu, której zadaniem będzie m.in. czytelniejsze udostępnianie klientom informacji o usługach, które świadczymy – zapowiada Małgorzata Waksmundzka-Szarek.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama