Około 13 miesięcy potrwa przebudowa wiaduktu kolejowego przy ulicy Batorego w Rzeszowie. Pierwsze prace ruszą w lipcu br.
Przebudowa wiaduktu przy ul. Batorego jest częścią potężnej inwestycji związanej z przebudową stacji Rzeszów Główny. Od wielu miesięcy trwają prace przy budowie nowej stacji Rzeszów Zachodni nad al. Wyzwolenia, wciąż trwają też prace przy przebudowie przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Konopnickiej.
PKP PLK planuje również przebudować wiadukt kolejowy przy ul. Batorego. Pokonanie go w godzinach szczytu to prawdziwa męka dla kierowców. Ruch tam odbywa się aktualnie wahadłowo. Plan PLK zakłada, że przejazd zostanie poszerzony do 23 metrów, będzie miał dwa pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym. Będzie też chodnik i ścieżka rowerowa
– Chcemy zintegrować przebudowę centralnej części stacji Rzeszów Główny z przebudową wiaduktu, by usprawnić i przyspieszyć prace. Podczas robót, droga pod obiektem będzie wyłączona – zapowiada Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
Na razie nie wiadomo, jak będzie wyglądała organizacja ruchu na czas prowadzenia robót, które mają się rozpocząć już w lipcu br. Szczegóły zmian w ruchu będą znane w późniejszym czasie.
– Nowy obiekt znacznie ułatwi komunikację. Będzie sprawniej i bezpieczniej na torach i na drodze. Prace obejmą rozbiórkę istniejącego wiaduktu i budowę nowego. Przebudowa potrwa ok. 13 miesięcy. Po 10 miesiącach, Miejski Zarząd Dróg, będzie miał możliwość rozpoczęcia przebudowy drogi pod obiektem – dodaje Dorota Szalacha.
Cała inwestycja związana z przebudową stacji Rzeszów Główny ma potrwać do 2021 roku i będzie kosztowała ponad 200 mln zł.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl