Zdjęcie: Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
Reklama

– To bardzo ważny dzień dla naszego miasta – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. W poniedziałek wbito pierwszą łopatę pod budowę „Wisłokostrady”. 

„Wisłokostradę”, która połączy osiedle Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa, wybuduje konsorcjum firm Antex II i Wysowa Mosty. Inwestycja pochłonie 169 mln zł. W poniedziałek, 25 września, oficjalnie ruszyła budowa. 

 – Od 20 lat w Rzeszowie trwała dyskusja, jak uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego – wspominał na placu budowy Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. – Brakujący fragment pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki – uważa. 

„Wisłokostrada” jest jednym z największych zadań drogowych w historii Rzeszowa.

– Damy z siebie wszystko – deklaruje Tomasz Dziurny, prezes Wysowa Mosty. Wykonawcy drogi mają 300 maszyn budowlanych. – Szybko i sprawnie zrealizujemy inwestycję – dodaje Kamil Hudaszek, wiceprezes firmy Antex II.

„Wisłokostrada” połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Droga ma odciążyć także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – al. Piłsudskiego.

„Wisłokostrada” ma powstać w 32 miesiące, czyli do 2026 roku. Inwestycję w części finansuje budżet państwa. W maju 2022 roku miasto otrzymało 65 mln zł z „Polskiego Ładu”w lutym br. kolejne 30 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł.

Reklama

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Ponad 2 km nowych dróg  

Zdjęcie: Mosty Katowice

W sumie wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto chodniki z obu stron i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3 286 m. Częścią inwestycji będzie m.in. np. dwujezdniowa estakada (271 m) nad linią kolejową Kraków – Medyka .

Pierwszy etap inwestycji to dobudowa i poszerzenie drogi na długości ok. 700 m od ul. Dworaka do Lwowskiej – przedłużenie do targowiska. Drugi to budowa dwóch jezdni do skrzyżowania ul. Siemieńskiego z ul. Ciepłowniczą – ok. 909 m.

Kolejny etap to rozbudowa na długości ponad 630 m ulic Ciepłowniczej i Maczka. Wzdłuż „Wisłokostrady” powstanie 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, przebudowane zostaną zjazdy, zabezpieczone będą osuwiska w rejonie Kopca Konfederatów Barskich.

Na skrzyżowaniu nowej drogi z ul. Ciepłowniczą powstanie nowe rondo, a skrzyżowanie na ul. Siemieńskiego będzie rozbudowane i zyska nową sygnalizację. Wybudowany zostanie też most na rzece Młynówka (ok. 18,8 m).

oprac. (ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama