Ok. 20 mln zł z UE na połączenie ulicy Warszawskiej z Lubelską. Umowa podpisana

14
Zdjęcie: Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie
Reklama

Ratusz pozyskał z Unii Europejskiej prawie 20 mln zł na budowę drogi między ul. Warszawską a ul. Lubelską. Inwestycja ma być zrealizowana do końca lipca 2019 roku.

W piątek w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie prezydent Tadeusz Ferenc podpisał umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości na dofinansowanie budowy drogi wojewódzkiej. Umowę podpisano w obecności m.in. Adama Hamryszczaka, wiceministra rozwoju, oraz kierownictwa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Inwestycja będzie kosztowała ponad 35 mln zł, z czego prawie 20 mln zł będzie pochodziło z unijnego programu „Polska Wschodnia 2014-2020”. Połączenie pomiędzy ulicami Warszawską a Lubelską wybuduje Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa.

Połączenie od ronda Ulmów na ul. Lubelskiej do ronda przed ul. Warszawską będzie miało ok. 1,5 km. Powstaną dwa pasy ruchu w obu kierunkach przedzielone sześciometrowym pasem zieleni. Będą także chodniki, ścieżki rowerowe (2,5 km), trzy zatoki autobusowe i nowe oświetlenie.

Połączenie obu ulic jest częścią obwodnicy północnej i jest ściśle powiązane z połączeniem drogi krajowej nr 97 oraz DK 94, a także z autostradą A4, drogą ekspresową S19 oraz dogodnym dojazdem do portu lotniczego w Jasionce. Połączenie będzie przedłużeniem drogi, łączącej dwa osiedla: Staromieście i Załęże.

Inwestycja ma sprawić, że po rzeszowskich drogach w centrum miasta będzie jeździło coraz mniej ciężarówek. Adam Hamryszczak twierdzi, że nowa droga zapewni dobre połączenie z terenami inwestycyjnymi w strefie ekonomicznej Rzeszów-Dworzysko

– Dodatkowo zyskają wszyscy podróżujący przez Rzeszów w kierunku wschód-zachód – będą mogli swobodnie ominąć centrum miasta. Poprawi się jakość życia, zmniejszy się hałas, zanieczyszczenie powietrza. Projekt będzie realizowany także z myślą o rowerzystach – pojawią się bowiem nowe trasy rowerowe – podkreśla wiceminister Hamryszczak.

– To ważny element komunikacyjnego otwarcia naszego regionu, dający szanse na nowe inwestycje przemysłowe i turystyczne – dodaje Ewa Leniart, wojewoda podkarpacki.

Oprócz połączenia ulicy Warszawskiej z ul. Lubelską dobudowany zostanie ponad 600-metrowy odcinek drugiej jezdni po południowej stronie istniejącej ulicy Krogulskiego. W dalszej części planowane jest połączenie ul. Warszawskiej z ul. Krakowską. Na tym odcinku zostanie wybudowany m.in. 300-metrowy wiadukt nad drogą krajową nr 9 i linią kolejową Rzeszów – Ocice.

Tadeusz Ferenc przypomina, że dobiegają końca dwie inne duże inwestycje: rozbudowa al. Sikorskiego oraz budowa łącznika od ul. Podkarpackiej do Kielanówki. – Na ul. Podkarpackiej są utrudnienia, ale za moment będzie to bardzo wygodna ulica – mówi prezydent Ferenc. W planach jest również połączenie al. Sikorskiego z dawną krajową „czwórką” poprzez Malawę. 

Z programu „Polska Wschodnia” na Podkarpaciu wpompowano już prawie 300 mln zł, z czego cztery inwestycje za 122 mln zł realizuje sam Rzeszów.

joanna.goscinska@rzeszow-news.pl

Reklama

14 KOMENTARZE

  1. Powoli powoli stop – a po co aż 6 metrów trawska w środku
    co ?
    Czy to bedą jakieś tereny pod wypas baranów miejskich czy może pod jakiś ratuszowy ośrodek chodowli konia huculskiego
    Os razu po dwa pasy + po 1 pasie na tkzw. Bus-Pas
    Czyli układ : 2+ 1/ i / 2+1

    Bo za chwilę bedzie to co jest na innych ulicach w mieści : kociokwik ranny i popołudniowy

    Czyli nie ma sie co podniecac a wskazane jest myślenie : niech łepetynt przewidują 50 lat do przodu

  2. Super informacja z w/w dofinansowaniem 20 mln zl. Północne dzielnice Rzeszowa nabiorą bardziej miejskiego charakteru (gdyż obecnie nie ma tam dobrej infrastruktury drogowej jak i firm przy Warszawskiej). Na terenach przy łączniku otworzy się przestrzeń dla ew. przedsiębiorców, budownictwa mieszkaniowego.
    Bolączką za to pozostaje nadal południe miasta. Połączenie Al. Sikorskiego z dawna 4-ką to średni pomysł. Konieczny jest MOST na Wisłoku na południe od zapory (Mostu Karpackiego) aby odciążyć Kwiatkowskiego i os. Budziwój (wg mnie mógłby powstać taki most biegnący od Boguchwały do os. Budziwój – ulicy Senatorskiej lub tylko na terenie Rzeszowa np. poszerzona Jarowa – Jana Pawła II). Boguchwała nie ma raczej pieniędzy więc może II opcja z mostem 1+1 nie byłaby drogim przedsięwzięciem? Sam pomysł zaprezentowany kiedyś przez Prezydenta (most Grabskiego-Żeglarska) jest także ciekawy. Byłoby to spore odciążenie os. Drabinianka. Poszerzyć Grabskiego, Żeglarska i już. Mało miejsca więc może to być przekrój 2+2 – wystarczy 1+1 a jakże pomógłby mieszkańcom w/w osiedla.

    • Panie Marcinie wizualizacje i dokładną lokalizację wspomnianego przez pana pod koniec wypowiedzi mostu z ulic Grabskiego na Żeglarską zaprezentujemy publicznie po Świętach Bożego Narodzenia.

    • Mosty mostami ale potem ciasno :
      Podwisłocze : przebudowa na układ 2+2
      Chetmańska ciasna gdzie niegdzie mażna jeszcze poprawic na 2+2 ale przy wylocie na plac śreniawitów były by potrzebne wyburzenia co daje ?
      Most na Dułgosza 1+1 no supwr ale i tak Szopena zatkana
      Most przy lidlu na hetmańskij ok alw znowu wyburzenia na podwisłoczu ( ze 2 wille)
      Dobudowa mostu do istniejącego na ciepłowniczej ok – mamy wtedy 2+2 i całość jest gdzie poszeżyć od lubelskiej po most mazowieckiego i dalej poprawić droge koło specjału wysypiska śmieci i dociągnąć do mostu na wisłoku w trzebownisku
      Czy most skośny o którym już trąbiono w 1972 przy przebudowie ul.rejtana
      Plany planami wizje wizjami a dzień powszedni w korku

  3. północne drogi już chyba są wystarczające, teraz pasowałoby się zająć połączeniem południowych wylotówek – boguchwały i sikorskiego

    • Jak ludzie blokują. Kupili tanio działki pobudowali się. Wina gminy Tyczyn że wydawała pozwolenia na budowę w Budziwoju i Białej. Wiadome było że tam kiedyś powstanie droga. Drogi i komunikacji w tamtych terenach nie ma i korki są aut przybywa.

    • Chwila : a połączenie południa i wschodu to co ?
      Lwowska cały czas od roku 1018 + autostrada od niedawna i tyle
      Potrzebne połączenie od Makra poprzez przebicie leszka czarnego/ witolda pod Auchon i wpięcie do lwowskiej /
      Kolejna droga gdzieś od Auchon do giełdy samochodowej i wpięcie gdześ do łącznika autostradowego
      Kolejna droga ze słociny i wpięcie do armi krajowej i do sikorskiego
      Oraz połączenie sikorskiego z lwowską tak jak to planowano w latach ( 1930-33)

  4. A kawałek drogi i chodnika na 3 Maja kosztował 7 baniek, w dodatku wszystko krzywe, kostka z odpadów, ułożona jakby ktoś połowę wyniósł z budowy, ubytki zasypane ziemią, płyty brudne i popękane, prawdziwa stolica imitacji.

  5. 35 mln zł, ok. 1,5 km, dwa lata!
    Drogo jak na taki odcinek na płaskim, to nie góry. No i tak długi okres? To pewnie we dwie osoby ta firma będzie robiła te droge?

Comments are closed.