Promocja produktów i miejsc turystycznych – to główny cel marki „Regio Resovia”, która ma wypromować atrakcje 14 gmin zrzeszonych w stowarzyszeniu Aglomeracja Rzeszowska.
Znakiem marki jest nowoczesna interpretacja graficzna herbu powiatu rzeszowskiego, który przedstawia ukoronowanego lwa trzymającego tarczę z krzyżem kawalerskim, będącego symbolem Rzeszowa.
Powiat rzeszowski tworzy 14 gmin miejskich i wiejskich. Jego powierzchnia to 1157 km kw., na terenie gmin mieszka ponad 160 tys. osób. Wspólnie z Rzeszowem liczba mieszkańców aglomeracji sięga ponad 350 tys. osób.
– Każda z tych gmin ma coś szczególnego do zaoferowania. Postanowiliśmy podjąć wspólne działania, aby wzajemnie się wspierać oraz promować walory naszego regionu, zarówno w województwie, jak i całym kraju – mówi Józef Jodłowski, starosta rzeszowski.
To w jego głowie zrodził się pomysł marki „Regio Resovia”. Ma ona promować przedsiębiorczość, produkty lokalne, atrakcje turystyczne i kulturalne we wszystkich 14 podrzeszowskich gminach. Do budowania marki mają być zaproszenia także lokalni przedsiębiorcy, których produkty są różnorakie.
– Posiadają różne certyfikaty, ale brakuje im jednego wspólnego mianownika, który je łączy – że powstają w powiecie rzeszowskim. Chcemy to zmienić. Chcemy namówić przedsiębiorców, aby sygnowali je marką „Regio Resovia” – mówi starosta Jodłowski.
Gminy z powiatu rzeszowskiego do projektu przystąpiły bardzo chętnie, szczególnie, że same widzą lukę w promocji rozwoju danego regionu. Nie mają bowiem solidnego znaku rozpoznawczego.
– „Regio Resovia” to duża szansa, którą należy wykorzystać. Mam nadzieję, że w naszej gminie z tej szansy skorzystają m.in. przedsiębiorcy, którym zależy na promocji swoich wyrobów, produktów i usług – mówi Wiesław Dronka, burmistrz Boguchwały.
W tworzenie marki „Regio Resovia” zaangażowała się firma Synergia. – To pierwsza strategia marki powiatu w Polsce. To przełomowa sprawa – podkreśla Piotr Lutek, prezes Synergii. Jego zdaniem marka pozwoli na to, że powiat przestanie się kojarzyć tylko jako jednostka administracyjna. „Regio Resovia” ma być budowana na wzór regionów włoskich, m.in. Toskanii.
– „Regio Resovia” ma budować wspólną tożsamość. Liczę, że w przyszłości marka będzie miała kilka wiodących produktów, że będzie kojarzyła się nie tylko z naturalną żywnością pochodzącą z tego regionu, bo to oczywiste, ale również z innowacjami i dobrym miejscem do tworzenia biznesu. To chcemy wypromować – zapowiada Piotr Lutek.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl