W czerwcu trasa kolejowa Rzeszów – Jasło bez komunikacji zastępczej

3
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe. Na zdjęciu most w Boguchwale
Reklama

Od 22 czerwca podróżni już bez komunikacji zastępczej pojadą z Rzeszowa do Jasła. Trwają intensywne prace na odcinku Boguchwała – Czudec. 

Na trasie kolejowej Rzeszów – Jasło będą trzy dodatkowe nowe przystanki: Zaborów Błonia, Markuszowa i Jasło Fabryczne. Wykonawca już pracuje przy budowie nowych peronów. Przebudowywane są także stare obiekty na przystankach w miejscowościach: Wisłoczanka, Babica, Babica Kolonia.

– Na specjalnie przygotowanym podłożu układane są płyty i kostka brukowa. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne – zapowiada Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Perony będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Budowa specjalnych pochylni sprawi, że wsiadanie do pociągów będzie wygodniejsze. 

PLK poinformowały także, że na całym odcinku Boguchwała – Czudec, który jest częścią linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło, trwają prace modernizacyjne. Kończą się roboty przy remontach lub przebudowie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym trzech mostów i trzech wiaduktów w gminach: Boguchwała, Czudec i Strzyżów.

Kolejarze zapewniają, że będzie również bezpieczniej na przejazdach. W ostatnią fazę robót wchodzą prace na 23 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, z czego na 12 montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, m.in. na drogach powiatowych w gminach: Boguchwała, Czudec, Wiśniowa, Frysztak i Jasło.

– Wymieniona, równa nawierzchnia dróg ułatwi kierowcom przekraczanie torów. Efektem prac na skrzyżowaniach będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy ruch kolejowy oraz drogowy. W zakresie projektu jest też wymiana 12 km toru – dodaje Dorota Szalacha. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym mają też zwiększyć nowe urządzenia sterowania.

Efektem prac na odcinku Boguchwała – Czudec (koszt 42 mln zł) będzie kolejne, kilkuminutowe skrócenie podróży. Prędkość pociągów zwiększyła się z 60 km/h do 100 km/h. Podróż na trasie Rzeszów – Jasło ma być sprawniejsza i bezpieczeństwa. 

Pieniądze na rewitalizację linii nr 106 pochodzą z podkarpackiego Regionalnego Programu Operacyjnego. W poprzednich latach na dwa projekty, który realizacja skróciła czas podróży z Rzeszowa do Jasła o ok. 30 minut, wydano ponad 220 mln zł. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

3 KOMENTARZE

  1. Wszystko super, tylko chwalić, ale miejmy nadzieję, że teraz, po wydaniu tylu pieniędzy, będzie więcej połączeń: Rzeszów – Jasło, i Jasło – Rzeszów. Bo do tej pory było dramatycznie mało.

    • ty tak na serio? zdajes sobie sprawe ile by na to poszlo kasy? Obstawiam ze kilkukrotnie to co zostalo wydane. Jak juz cos mozna zarzucic to ze ciagle nie ma elektryfikacji lini, pocigi na trasie Rzeszow Staroniwa – na poludnie tylko spalinowe.

Comments are closed.