Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News
Reklama

W ciągu trzech miesięcy aplikację #RzeszowToMy pobrało 4800 osób. Urzędnikom zgłosili już ponad 500 spraw do załatwienia.

Aplikację #RzeszowToMy uruchomiono na początku września. Mieszkańcy mogą przez telefon zgłaszać sprawy, które powinny być załatwione przez ratusz i miejskie służby. Najczęściej drobne, ale najbardziej dokuczliwe, np. brak chodnika, czy dziury w drodze.

Służby miejskie mają trzy dni na ustalenie, kto konkretnie dany problem ma rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni wysłać informację do zgłaszającego, kto i jak się zajmie jego sprawą. Te, które można załatwić natychmiast, jak twierdzi ratusz, są załatwiane od razu. 

W piątek Urząd Miasta Rzeszowa poinformował, że za pośrednictwem aplikacji #RzeszowToMy mieszkańcy zgłosili już ponad 500 spraw, głównie usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego.

– Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach – zakomunikował ratusz. 

Już załatwiono ok. 300 spraw, m.in. nowe zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie naprawiono chodnik, duży remont zaplanowano na przyszły rok. W rejonie ul. Bł. Karoliny zdarto uszkodzoną kostkę i układana jest od nowa.

Aplikacja #RzeszowToMY jest darmowa, działa na systemach Android oraz iOS. Zgłoszenia można wysyłać o dowolnej porze. 

oprac. (ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama