E-zdrowie w Polsce przyspiesza. Jeszcze niedawno wychodziliśmy z lekarskiego gabinetu z papierową receptą, dziś mamy ją w komórce. Kilka lat temu nie wierzyliśmy, że nasza historia leczenia będzie dostępna w internecie, dziś IKP umożliwia nam jej pogląd online. Kilkanaście lat temu NFZ operował wyłączenie papierowym pismem, dziś e-mail i ePUAP są zwyczajną formą korespondencji z Klientami. Sprawdź, co jeszcze kryje internet.
Bez względu na okres pandemii, korzystanie z opieki zdrowotnej może być konieczne. Jak wygląda to w obecnym czasie?
- nowe zasady kontaktu z lekarzem rodzinnym
- w dni świąteczne, wolne od pracy oraz między godziną 18 po południu a 8 rano, możemy skorzystać z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Na tej samej stronie znajduje się wykaz izb przyjęć, szpitalnych oddziałów ratunkowych i punktów doraźnej pomocy stomatologicznej
- wykaz wszystkich poradni, pracowni, oddziałów itd. w których można uzyskać pomoc w ramach ubezpieczenia można znaleźć na stronie „Gdzie się leczyć”
Gdzie znaleźć informacje na temat COVID-19?
- strona akcji #SzczepimySię zawierająca aktualne informacje, aktualizowany codziennie Raport szczepień przeciwko COVID-19 oraz internetową rejestrację na szczepienia
- ogólnopolska mapa Punktów Szczepień
- wykaz wszystkich punktów pobrań wymazów
- bezpłatne wypożyczenie pulsoksymetru na stronie Domowej Opieki Medycznej
- mimo pandemii, bardzo ważne jest bezpieczeństwo naszych danych osobowych. Zwracajmy uwagę na to gdzie i komu udostępniamy informacje na nasz temat. Pomocny w tym celu może być wykaz numerów telefonów związanych z COVID-19
Gdzie zapisuje się historia naszego zdrowia? W Internetowym Koncie Pacjenta. Dzięki niemu możemy:
- mieć dostęp do historii swojego leczenia od 2008 roku
- otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem
- wykupić leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
- udostępnić bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
- mieć dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
- odebrać kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie
- odebrać e-skierowanie
- odebrać wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego
- zmienić lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
- sprawdzić wynik testu na koronawirusa
- i wiele innych
W czym jeszcze może nam pomóc internet?
- komplet wiedzy i informacji znajdziemy na stronie pacjent.gov.pl
- bezpłatna E-wizyta dla pacjentów mających problemy z dodzwonieniem się do swojej przychodni POZ. Usługa dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
- Jedz zdrowo, żyj zdrowo! Trzy kroki aby skorzystać z diet opracowanych przez specjalistów
- dla osób potrzebujących porównania placówek, bądź danych statystycznych polecamy „Zdrowe Dane”
- „Środa z Profilaktyką” oraz Akademia NFZ, na której można odnaleźć między innymi kompletny program profilaktyczno-treningowy „8 tygodni dla zdrowia”, cykl podcastów z Dorotą Minta, psycholog i psychoterapeutą o skutecznych i sprawdzonych sposobach na odnalezienie się w nowej rzeczywistości czy cykl kilkunastu gotowych zestawów Poranne rozciąganie z „Pytaniem na śniadanie” i NFZ
Jak obecnie działa Podkarpacki NFZ?
Już po kilku miesiącach pandemii okazało się, że wiele spraw możemy dla naszych Klientów wykonać bez konieczności odwiedzania siedziby oddziału, poprzez telefon, email czy ePUAP bądź dzięki bezpłatnej i czynnej całą dobę infolinii pod numerem 800 190 590.