Wielu pasażerów MPK i kierowców nadal narzeka, że program transportowy Rzeszowa nie działa tak, jak trzeba, ale według Portalu Samorządowego można go zaliczyć do Top Inwestycji Komunalnych w Polsce Wschodniej 2015.

Redakcja Portalu Samorządowego wytypowała dziesięć projektów, które w największym stopniu przyczyniły się do rozwoju gospodarki, podniosły atrakcyjność i konkurencyjność regionu oraz poziom życia mieszkańców pięciu województw wschodniego regionu Polski (podlaskiego, lubelskiego, warmińsko-mazurskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego) w ostatnich dziesięciu latach.

Wśród nich znalazł się rzeszowski projekt – program transportowy Rzeszowa, który miasto realizowało przez cztery lata – od 2011 do 2015 r. Projekt kosztował ponad 333 mln zł, z czego dofinansowanie Unii Europejskiej wyniosło 250,5 mln zł.

Za te pieniądze miasto kupiło 80 nowych autobusów MPK, przebudowało 9 km głównych dróg w Rzeszowie, wprowadzono 6 km nowych buspasów, e-bilet, na przystankach zamontowano tablice elektroniczne. Postawiono także 109 biletomatów (na przystankach i w autobusach MPK) oraz 17 tablic informujących kierowców o utrudnieniach w ruchu.

Na potrzeby programu powstał System Zarządzania Transportem Publicznym i System Obszarowego Sterowania Ruchem Drogowym.

W tej chwili program transportowy jest rozbudowywany. Od początku przyszłego roku w Rzeszowie zostanie wprowadzona płatna strefa parkowania. Obecnie trwają prace nad jej uruchomieniem. Do 16 listopada w pięciu punktach w Rzeszowie zaczną działać wagi, które będą wychwytywać przeciążone ciężarówki, aby uniemożliwiać im wjazd do centrum miasta.

Program transportowy ma sprawić, że mieszkańcy Rzeszowa częściej będą korzystać z miejskiej komunikacji. Na razie wciąż narzekają, że biletomaty co chwilę mają awarie, tablice elektroniczne nie pokazują rzeczywistego przyjazdu autobusu, a tablice dla kierowców działają w kratkę.

(kaw)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama