Jeśli jakiś rzeszowianin zawita 24 kwietnia do angielskiego Nottingham, poczuje się dość swojsko. Rzeszów właśnie przygotowuje tam dużą imprezę promocyjną.
Będzie to pierwsza z imprez, jakie planuje przeprowadzić rzeszowski ratusz wraz z władzami samorządowymi Podkarpacia i podrzeszowskim portem lotniczym w Jasionce.
– Imprezy będą miały na celu pokazanie naszego miasta, regionu, jako idealnego miejsca na spędzenie czasu wolnego, czy urlopu – mówi Kamil Czyż, zastępca dyrektora wydziału promocji i współpracy międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa.
Na dobry początek Nottingham
Dlaczego akurat tam? Między innymi dlatego, że z tamtejszym lotniskiem East Midlands, Rzeszów ma bezpośrednie połączenie lotnicze. A że stolicą regionu jest właśnie Nottingham, więc wybór miejsca na akcję promocyjną, wydaje się jak najbardziej uzasadniony.
– To będzie impreza uliczna, na wynajętym skwerze – wyjaśnia Czyż. – Zapewnimy uczestnikom degustacje dań regionalnych, oprawę muzyczną, choreograficzną. Będą też stoiska promocyjne. Wystawiać się w nich będą także rzeszowskie hotele, które mają oferować mieszkańcom Nottingham m.in. promocyjne pakiety pobytowe.
Z kolei już w tym miesiącu zaplanowano tzw. pre-promocję. – Konkurs facebookowo-mailowy, który organizujemy wspólnie z operatorem lotniska East Midlands – mówi Kamil Czyż. – Konkurs ma na celu wypromowanie samej imprezy.
W konkursie będzie można wygrać vouchery na przeloty i pobyt w Rzeszowie.
Rzeszów i Podkarpacie angielskim okiem
Na początku kwietnia w Rzeszowie pojawić ma się również grupa angielskich dziennikarzy, zajmujących się na co dzień tematyką turystyczną. Będą mogli zwiedzić Rzeszów i region.
– Mają być takim testerem tego, co chcemy zaproponować turystom, żeby sami tego doświadczyli – wyjaśnia Czyż.
Oczywiście miasto liczy na to, że jeszcze przed imprezą, w tamtejszej prasie pojawią się artykuły, opisujące turystyczne walory Rzeszowa i Podkarpacia.
Jeśli impreza się uda, będą kolejne. Zapewne również w miastach, do których docierają samoloty odlatujące z Jasionki. Miasto myśli również o stworzeniu kompleksowego programu lojalnościowego dla turystów.
redakcja@rzeszow-news.pl