Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News

Miejska aplikacja #RzeszowToMy zyskuje na popularności i pomaga rozwiązywać kolejne problemy mieszkańców. Służby rozwiązały już 1388 zgłoszeń.

Aplikację #RzeszowToMy uruchomiono na początku września 2022 roku. Mieszkańcy mogą przez telefon zgłaszać sprawy, które powinny być załatwione przez ratusz i miejskie służby. Najczęściej drobne, ale najbardziej dokuczliwe, np. brak chodnika, czy dziury w drodze.

Służby miejskie mają trzy dni na ustalenie, kto konkretnie dany problem ma rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni wysłać informację do zgłaszającego, kto i jak się zajmie jego sprawą. Te, które można załatwić natychmiast, jak twierdzi ratusz, są załatwiane od razu. 

Aplikacja #RzeszowToMY jest darmowa, działa na systemach Android oraz iOS. Zgłoszenia można wysyłać o dowolnej porze. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad 8000 razy. Do tej pory załatwiono 1388 zgłoszonych problemów.

Jak poinformował Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa, zamontowano nowe zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej, w tej okolicy naprawiono także chodniki.

Przy ul. Wyspiańskiego zdemontowano źle ułożoną kostkę brukową i zamontowano ją od nowa. Na Drabiniance utwardzono drogę do ul. Kwiatkowskiego, naprawiono zabawki na placu zabaw i wymieniono gablotę na rozkłady jazdy na przystanku autobusowym.

Przy ul. Sportowej załatano dziury jezdni, a przy Hanasiewicza wymieniono nawierzchnię chodnika. Odnowione zostały także schody prowadzące z placu Śreniawitów do Zamku Lubomirskich oraz kolejne, w Parku Sybiraków na osiedlu Gen. Andersa.   

Mieszkańcy zgłosili już ponad 2000 spraw, głównie usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Kolejnych 283 spraw zgłoszonych poprzez #RzeszowToMY jest w trakcie realizacji. Ratusz zachęca do korzystania z aplikacji, bo nie trzeba nigdzie chodzić, ani dzwonić do urzędu –  wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu.

oprac. (pol, ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama