Seniorzy oraz osoby, które mają problem z poruszaniem się, sprawy urzędowe mogą załatwić w domu. W Rzeszowie pomoże im w tym Mobilny Urzędnik.
Przyjedzie do domu, przywiezie potrzebne dokumenty, pomoże je wypełnić i dostarczy do urzędu. Z usługi Mobilny Urzędnik mogą skorzystać osoby, które ze względu na wiek lub niepełnosprawność mają problemy z poruszaniem się i nie mogą dotrzeć do urzędu.
Mieszkańcy Rzeszowa, którzy chcą skorzystać z takiej pomocy, mogą zgłaszać się dzwoniąc pod numer: 1 77 88 99 00, od poniedziałku do piątku, w godzinach: 7:30-15:30, albo wysłać maila na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl.
W zgłoszeniu należy podać czego dotyczy sprawa, imię i nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu do kontaktu.
– Zgłoszenie zostanie obsłużone w pierwszym możliwym terminie. Dni obsługi przypadają na każdy wtorek i czwartek w godzinach 10:00-14:00 – mówi Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.
W przeddzień umówionej wizyty, mieszkaniec otrzyma telefoniczne potwierdzenie z Urzędu Miasta Rzeszowa, z podaniem imienia i nazwiska pracownika, który będzie realizował usługę. Przed wejściem do domu Mobilny Urzędnik ma obowiązek wylegitymowania się.
Z pomocą Mobilnego Urzędnika będzie można złożyć wniosek o wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora, dowodu osobistego, udzielanie ulgi w podatkach i opłatach oraz m.in. złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.
Usługa Mobilny Urzędnik jest bezpłatna, szczegóły można znaleźć na stronie erzeszow.pl.
(la)
redakcja@rzeszow-news.pl